Smakołyki od babci

Polecamy spożywcze produkty, które według naszych babć najlepiej służą rozwojowi małego dziecka.

babcia1.jpgKażdy rodzic chce, by jego pociecha była mądra i rozwijała się prawidłowo. Zróżnicowany jadłospis, bogaty
w produkty przedstawione poniżej, daje tego gwarancję!
Jedz wątróbkę – będziesz silna. Zjadaj rybkę – będziesz mądra. Kto nie słyszał w dzieciństwie tych słów powtarzanych często przez babcię?


Tak, tak – babcie zwykle mają parę dobrych rad dla swoich wnucząt i dzieci. Ale trudno się im dziwić. Wszak podobnie jak rodzice, marzą o tym, by ich „oczko w głowie” zdrowo się rozwijało i wyrosło na mądrego człowieka. A z tym jedzeniem mają dużo racji. Bo od prawidłowego odżywiania w dzieciństwie zależy naprawdę wiele.
Właściwa dieta gwarantuje dziecku prawidłowy wzrost i rozwój, również intelektualny. Pamiętaj o tym, gotując maluchowi obiad.

Mleko
i jego przetwory są najlepszym źródłem wapnia, który ułatwia przekazywanie impulsów w układzie nerwowym.

Jaja
a szczególnie ich żółtka to skarbnica składników poprawiających pamięć – choliny, wit. B12 i manganu. Dodają też energii.

Orzechy
zawierają m.in. wit. B1, fosfor, mangan, wapń – składniki, które poprawiają sprawność umysłową. Możesz włączyć je do menu dziecka od 3. roku życia
Jak wychować córkę na kobietę spełnioną?

Kasze
zwłaszcza te grube, np. gryczana, stanowią doskonałe źródło witamin z grupy B, umożliwiających prawidłową pracę całego układu nerwowego. Dostarczają też innych ważnych składników dodających energii.

Szpinak
wbrew obiegowej opinii dostarcza słabo przyswajalnego żelaza. Ale ma inne składniki, cenne dla zdrowia i umysłu, m.in. wapń, potas.

Oleje i oliwa
dostarczają nienasyconych kwasów tłuszczowych, które poprawiają zdolność uczenia się i zapamiętywania. Obniżają
też poziom cholesterolu, dzięki czemu naczynia krwionośne mogą sprawnie pracować.

Mięso
to doskonałe źródło żelaza, które dodaje energii i zwalcza zmęczenie. Dostarcza też zwiększających czujność witamin z grupy B i cynku. Najzdrowsze jest to chude.

Wątróbka
błyskawicznie dodaje energii, bo jest niezwykle zasobna w żelazo. Dostarcza też witamin z grupy B. Nie należy jednak jeść jej zbyt często ze względu na dużą zawartość wit. A, której nadmiar w diecie jest niewskazany.

Pestki
dyni i słonecznika to doskonała przekąska do szkoły. Ich pogryzanie polepsza refleks i czujność. Zawierają m.in. wapń, cynk i fosfor.

Sprzyjają rozwojowi intelektu:
- Zdaniem brytyjskich naukowców, żucie gumy korzystnie wpływa na procesy zapamiętywania.
- Edukacja muzyczna bardziej niż inne zajęcia, np. teatralne, rozwija zdolności intelektualne dzieci – uważają eksperci z uniwersytetu w Toronto.
- Pismo „New Scientist” informuje, że dziecko wychowywane w uporządkowanym i spokojnym domu ma większe szanse zostać kolejnym Einsteinem niż to przebywające w chaosie.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)