Marta P., Janów
Gwarancja jest dodatkowym uprawnieniem, jakie dostajemy od producenta. Możemy, ale nie musimy z niego skorzystać. Reklamując produkt na podstawie gwarancji, należy przedstawić kartę gwarancyjną (musi mieć pieczątkę firmową i podpis sprzedawcy). Reklamację trzeba też złożyć w terminie przewidzianym w gwarancji (zwykle to 12 lub 24 miesiące).
Skoro nie ma karty gwarancyjnej, powinna Pani powołać się na tzw. niezgodność z umową. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację, gdy towar okazał się wadliwy (dosłownie uszkodzony) lub niezgodny z umową (np. nie miał wszystkich obiecanych funkcji). Koniecznie trzeba przedstawić dowód zakupu (paragon, fakturę).
- sprzedawca uzna reklamację, ale nie jest w stanie spełnić Pani żądania, bo np. danego towaru nie ma już w magazynie;
- naprawa lub wymiana towaru nie zostanie zrealizowana w uzgodnionym z Panią terminie.
Sprzedawca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi na Pani pismo. Jeżeli się nie odezwie, oznacza to, że uznał reklamację. Gdyby ją odrzucił, pozostaje wystąpienie do sądu.
Dobra rada:
Reklamację mamy prawo zgłosić w ciągu 2 lat od daty zakupu, ale nie później niż 2 miesiące od dnia stwierdzenia wady
Alicja Hass / Pani domu
Porady prawne i finansowe - forum >>