Hit! Dieta dobrego pH

Chcesz długo wyglądać młodo albo nawet odjąć sobie kilka lat? Przejdź na dietę, która zrównoważy pH płynów ustrojowych.

dieta dobrego ph
fot. Fotolia

Nie musisz liczyć kalorii. Wystarczy, że jedne składniki posiłków zastąpisz innymi, tak by równowaga kwasowo-zasadowa w organizmie była zachowana.

Dieta dobrego pH - dlaczego warto stosować?

Możesz zatrzymać proces starzenia się skóry, a nawet odwrócić jego skutki – i to bez użycia skalpela! Zrobisz to, jeśli w swojej diecie zadbasz o utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. Do takiego wniosku po latach badań doszła amerykańska dermatolog Jeannette Graf. Według niej duże znaczenie dla zdrowia ma pH płynów ustrojowych (osocza i krwi). Ważne jest, żeby było neutralne (ok. 7) lub delikatnie zasadowe.

Dieta dobrego pH - dlaczego kwasowe jest złe?

Zbyt kwaśne pH odpowiada za powstawanie wielu chorób, osłabia mięśnie i powoduje przedwczesne starzenie się organizmu. Należy więc ograniczyć jedzenie kwasotwórcze (powoduje obniżenie pH płynów ustrojowych) i wprowadzić do diety więcej potraw o odczynie zasadotwórczym. Reguły diety łatwo wprowadzisz w życie. Dziel każdy posiłek na cztery części, na trzy z nich będą składać się produkty zasadowe, a tylko na jedną – te kwasowe. Prosty przykład: każdy wypity kieliszek wina uzupełniaj trzema szklankami wody z cytryną, aby zneutralizować pH, które powstanie w płynach ustrojowych organizmu.

Dieta dobrego pH - zalecane i zakazane produkty

Produkty zasadotwórcze
  • Ciemnozielone liściaste warzywa (zalecana ilość to szklanka dziennie), np. kapusta włoska.
  • Inne nieprzetworzone warzywa (minimum dwie szklanki dziennie), także mrożone. Wyjątkami są: kukurydza, groszek oraz fasola strączkowa.
  • Woda mineralna (osiem szklanek dziennie) to podstawowy element utrzymujący właściwe pH.
  • Cebula i czosnek (używaj w dużej ilości).
  • Owoce (przynajmniej dwie porcje dziennie).
  • Cytryna i limonka (wyciśnięty sok dodawaj do co najmniej do dwóch szklanek wody w ciągu dnia).
  • Tak zwane dobre tłuszcze: oliwa, olej lniany, olej z awokado, z kokosa, z makadamii.
  • Pełnoziarniste zboża, zwłaszcza owies, brązowy ryż oraz komosa ryżowa.
Produkty kwasotwórcze:
  • Kawa – zwiększa produkcję kwasu żołądkowego. Zrezygnuj z niej lub ogranicz do dwóch filiżanek dziennie.
  • Cukier – zmniejsza elastyczność skóry, ponieważ pogarsza stan aminokwasów w niej zawartych.
  • Przetworzone węglowodany – podnoszą ciśnienie krwi oraz powodują zaparcia, przez co dodatkowo sprzyjają zakwaszaniu organizmu.
  • Alkohol – możesz sobie pozwolić maksymalnie na dwa drinki lub dwa kieliszki wina dziennie.
  • Napoje gazowane – puszka coli zawiera 50 mg kwasu fosforowego i inne substancje kwasowe.

Uroda
Oceń artykuł 2 głosy
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Anna2014.10.03 15:23
Utrzymanie ph na odpowiednim poziomie jest bardzo ważne. Ja dlatego codziennie piję proszek zasadowy. Dzięki temu ph mojego organizmu jest optymalne a ja czuję się świeżo i zdrowo.
nio2013.07.04 16:55
dieta dobrego ph jest wazna dla zdrowia polecam!
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz