Zalety pomidora

Zawierają niezbędne dla skóry mikroelementy i wspomagają powstawanie kolagenu

Zalety pomidora
Zawierają niezbędne dla skóry mikroelementy: sód, potas, wapń, żela-zo, miedź, fosfor, nikiel, kobalt, magnez, mangan, podstawowe witaminy: A, B, C, E oraz kwas cytrynowy i jabłkowy. Spora ilość witaminy C zwiększa stopień dotle-nienia skóry, wzmacnia naczynia krwio-nośne i odżywia, natomiast witaminy A i E chronią przed powstawaniem zmarszczek i przedwczesnym starzeniem się skóry.

Potas zawarty w pomidorach ułatwia usuwanie nadwyżek wody z organizmu, dlatego firmy kosmetyczne dodają go do preparatów antycellulitowych.

Ranking najgorszych nawyków żywieniowych
Najważniejszym dla skóry składnikiem w pomidorach jest likopen – silny antyutleniacz, prawdopodobnie skuteczniejszy niż te najbardziej znane: witaminy C i E, beta-karoten oraz selen. Likopen łagodzi skutki działania promieniowania UV, co udowodniono w badaniach. W grupie kontrolnej spożywającej przeciery pomidorowe ochrona przeciwsłoneczna zwiększyła się o 33% w porównaniu z grupą, która spożywała jedynie oliwę z oliwek. Ochrona, jaką zapewniły pomidory, odpowiada 1,3 SPF.

Likopen wspomaga też powstawanie kolagenu oraz zapobiega utracie kwasu hialuronowego zawartego w skórze.

Ze względu na łatwą rozpuszczalność w tłuszczach jest najlepiej przyswajalny przez człowieka w postaci przetworzonej (ketchup, sos lub przecier pomidorowy).

Potrawa dla ciebie - cukinia po bengalsku
Łyżeczkę oliwy rozgrzej na patelni, dodaj posiekany ząbek czosnku, pół łyżeczki kurkumy i 1/4 łyżeczki chili. Po chwili dołóż pokrojoną w kostkę paprykę, a po minucie cukinię pokrojoną w półplasterki. Mieszaj co chwilę. Po 10 minutach dodaj 200 ml przecieru pomidorowego i pół łyżeczki oregano.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)