POLECAMY

Zakwasy

Shasta
napisał/a: Shasta, 2010-02-10 16:55
Ostatnio zaczęłam ćwiczyć i wkładać w to całe swoje serce. Niestety, zakwasy nie pozwalają mi żyć! Co zrobić by zniknęły i nigdy się nie pojawiały? Albo co zrobić by chociaż złagodzić ten upierdliwy ból?
mnonka
napisał/a: mnonka, 2010-02-10 17:08
Aby zapobiec powstawaniu zakwasów należy przed wysiłkiem porozciągać mięśnie i zrobić dobrą oraz odpowiednio długą rozgrzewkę. Jeśli już masz zakwasy to masaż pomaga ;)
klaudus
napisał/a: klaudus, 2010-02-10 17:20
rozgrzewka przed kimnastyką a potem dopiero cwiczenia, a jak juz są to masasz i jakies masci przeciwbólowe a zeby przed kolejnymi nie było zakwasów to poprostu trzeba cwiczyc czesciej ;];];]
szalonakisia_1
napisał/a: szalonakisia_1, 2010-02-10 17:36
Gorąca kąpiel przyspieszy krążenie i spowoduje ze zakwasy będą mniejsze. Przed gimnastyką po rozciągać się i zrobić masaże mięśni
aredzimska
napisał/a: aredzimska, 2010-02-10 17:48
ja bym wybrała się na masaż :)
justine22
napisał/a: justine22, 2010-02-10 18:25
Na zakwasy dobra jej gorąca kąpiel i masaże :) jeśli będziesz ćwiczyła systematycznie to już nie powinny Cię męczyć. Po każdej gimnastyce zrób 10 min rozciągania.
fliebe
napisał/a: fliebe, 2010-02-10 18:40
idź do apteki i poproś o maść na zakwasy, napewno coś ci dadzą...a potem gdy będziesz ćwiczyć regularnie i rozciągać sie po każej sesji napewno unikniesz zakwasów:)
Matuszczyki
napisał/a: Matuszczyki, 2010-02-10 19:24
może tak jak wspomniały koleżanki ciepła kąpiel i masaż ale po pewnym czasie same znikną
kapliczka
napisał/a: kapliczka, 2010-02-10 20:39
być może wkładasz tego serca zbyt dużo !! pierwsze kilka dni okej, zakwasy mogą się pojawić, ale jeśli ćwiczyć już długi czas, a one ciągle są to niedobrze, troszkę zmniejsz intensywność treningu, z innymi radami się zgadzam, ciepła kąpiel rozluźni mięśnie
niechcemisie
napisał/a: niechcemisie, 2010-02-10 23:04
Zaczynaj stopniowo. A na zakwasy podobno dobre jest piwko :) Ja też mam z tym problem kiedy po przerwie wracam do treningów. Nie bierz na siebie za dużo na raz, bo Ci mięcha narośnie. A jak już boli to może pomogłyby maści dla sportowców. Ja cierpliwie czekam aż przestanie. Ale chyba najlepiej to stopniować sobie wysiłek.
momodesty
napisał/a: momodesty, 2010-02-11 23:02
zrob sobie delikatny masaz powinien pomoc, a zeby sie nie pojawily nastepnym razem przed kazdym cwiczeniem rob dobra rozgrzewke- bardzo wazne jest rozciagniecie miesni, tylko tez bez przesady;) btw. ja szczerze mowiac lubie zakwasy;) wiem, wiem to nie jest normalne tym bardziej, ze tak naprawde zakwasy nie sa niczym dobrym, ale czuje, ze cwiczylam;p
eenax
napisał/a: eenax, 2010-02-16 16:47
Po kilku dniech ćwiczeń powinno przejść bo mięśnie się przyzwyczaja do intensywniejszej pracy.
jak nie przejdzie to trzeba trochę spuścić z natężenia i intensywności ćwiczeń.