Zalety regularnego treningu

Zacząć ćwiczyć to nie sztuka - sztuką jest wytrwać w tym postanowieniu. A oto korzyści, które z niego płyną.

Zalety regularnego treningu fot. Panthermedia
To, że ćwicząc chudniesz i oddalasz się od pojawienia efektu jojo, jest tylko jedną z kilkunastu korzyści płynących z regularnych treningów.

Zobacz, jakie inne korzyści kryją w sobie codzienne ćwiczenia

  • wzrost masy mięśniowej - dzięki ćwiczeniom nasza masa mięśniowa wzrasta, a tym samym tłuszcz, który obok niej się gromadził - znika. Pamiętajmy, że im więcej mamy mięśni, tym szybciej chudniemy (bo do działania potrzebują energii, którą pobierają właśnie z tkanki tłuszczowej)
  • wzrost gęstości kości - dzięki niej jesteśmy w znacznie mniejszym stopniu narażeni na wszelkie złamania czy kontuzje
  • przyspieszenie przemiany materii bez względu na dietę - regularna aktywność fizyczna wzmaga naszą przemianę materii i niweluje negatywny wpływ nieprawidłowej diety
  • obniżenie ciśnienia krwi oraz tętna (zarówno podczas wysiłku jak i po nim)
  • poprawa wydolności oddechowej i sprawności fizycznej - zdecydowanie wolniej męczymy się, a tym samym intensywność naszych treningów może być coraz większa (dzięki czemu spalamy więcej kalorii)
  • trzymanie diety - po kilku godzinach spędzonych na siłowni czy na basenie myśl o poddaniu się pokusie staje się coraz bardziej odległa. Dlaczego? Bo szkoda nam wysiłku, który w razie naszej słabości poszedłby na marne
  • rozładowanie stresu - jeśli jesteś zestresowana idź biegać! Gwarantujemy, że po 30 minutach joggingu złość przejdzie, a błogi stan zmęczenia sprawi, że jedyne na co będziesz miała ochotę to drzemka
  • poprawa odporności organizmu - regularny trening dotlenia nasz organizm i go hartuje, przez co jesteśmy mniej podatni na przeziębienia
  • poprawa samopoczucia oraz kondycji psychicznej - nic nie daje większej satysfakcji niż zmęczenie po treningu. Wtedy czujemy, że mamy kontrolę nad swoim ciałem i psychiką
  • lepszy sen
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/4 lata temu
Moja córka ćwiczy regularnie 2 razy wtygodniu pod bokiem indywidualnego trenera. Poza tym gra w tenisa i od czasu do czasu pływa, jeżdzi na rlkach i rowerze. Widać zmiany w jej sylwetce (zmniejszenie obwodu talii w stosunku do bioder i biustu), zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Ale efekt po 6 miesiącach intensywnych ćwiczeń nie jest zadowalający. Jej figura stała się bardziej masymna,(taka Kaśka Kariatyda}. rozmiar sukienek nie zmniejszył się, ledwo wchodzi w 38. Co jest nie tak? Co robić, żeby zmniejszyć trochę objętość?