POLECAMY

Za dużo stresu? Wypróbuj Tai Chi!

W codziennym szumie informacyjnym szukasz sposobu, aby skutecznie się wyciszyć i zrelaksować? Masz wrażenie, że każda cześć twojego ciała przeszyta jest przytłaczającym stresem? Czas to zmienić i otworzyć się na harmonię i odprężenie, które daje systematyczny trening Tai Chi!

W codziennym szumie informacyjnym szukasz sposobu, aby skutecznie się wyciszyć i zrelaksować? Masz wrażenie, że każda cześć twojego ciała przeszyta jest przytłaczającym stresem? Czas to zmienić i otworzyć się na harmonię i odprężenie, które daje systematyczny trening Tai Chi!

Za dużo stresu? Wypróbuj Tai Chi!

Szybkie tempo współczesnego życia oraz brak czasu na zrównoważoną aktywność fizyczną powoduje, że pęd życia zaczyna nas przerastać, a stres na każdym etapie życia boleśnie odbija się zarówno na ciele jak i duszy. Aby skutecznie bronić się przed nim należy znaleźć odpowiedni sposób na wyciszenie i harmonię.

W przypadku kobiet w ciąży, osób z bólem krzyża, stawów oraz osteoporozie - zalecane jest skonsultowanie się z lekarzem oraz wykonywanie tylko tych ćwiczeń, na które pozwala stan zdrowia.

Tai Chi - "żółwi relaks"

Doskonałym sposobem na odprężenie i trening w jednym - jest właśnie Tai Chi. Ten wzmacniający trening opiera się na powolnych, skoordynowanych ruchach ciała, wykonywanych ściśle wg. odpowiedniej sekwencji. Polecany jest wszystkim, którzy nie mogą obciążać nadmiernie organizmu dynamicznymi ćwiczeniami. Ponieważ to skuteczny relaks zarówno dla ciała jak i dla duszy nie ma również ograniczeń wiekowych co do jego uprawiania. Tai Chi wymaga pełnego skupienia uwagi na wykonywanych ruchach, oddechu przy dzwiękach natury lub kojącej muzyce.

Gdzie ćwiczyć?

Jeśli jesteś początkującą osobą, warto wybrać się na zajęcia w grupie, które często dostępne są w grafiku większości zajęć fitness. Takie rozwiązanie posiada jeszcze jeden niewątpliwie ważny element - uczestnicy wzajemnie się motywują i stanowią dla siebie wsparcie, pozwalając na wytworzenie specyficznej atmosfery, pozytywnego potencjału psychicznego i energetycznego. Jesli jednak wolisz zajęcia indywidualne i masz taką możliwość (szczególnie w okresie letnim) warto ćwiczyć na zewnątrz, gdzie okolica charakteryzuje się ciszą, zielenią i spokojem np. w parku lub przestronnym lesie.

Warto wiedzieć: Tai Chi Chuan - sztuka walki

Jak się ubrać?

Nie ma obowiązkowego stroju. Panuje jedna zasada - musi być wygodnie i komfortowo. Polecane są luźne, sportowe stroje, najlepiej wykonane z naturalnych, oddychających surowców. Aby być bliżej natury, nie wskazane są wszelkie nylony czy inne sztuczne materiały, które zaburzają płynność i swobodę ruchów. Najkorzystniej ćwiczyć na boso lub w lekkim obuwiu, koniecznie na płaskiej podeszwie.

Za dużo stresu? Wypróbuj Tai Chi!

Kiedy najkorzystniej ćwiczyć?

Najlepsze efekty treningu Tai Chi osiągniemy uprawiając ćwiczenia zaraz po przebudzeniu. Wówczas trening będzie świetną rozgrzewką i odpowiednią dawką ruchu i dotlenienia na cały dzień. To pozwoli łatwiej skoncentrować się na wszystkich zadaniach, zebrać myśli i szybciej poradzić sobie ze stresem.

Jak ćwiczyć?

Zajęcia muszą rozpoczynać się od rozgrzewki, mającej na celu rozluźnienie ciała i zrelaksowanie umysłu, po czym wykonuje się jeden do kilku ciągów, płynnie jeden po drugim. Nie wolno zapomnieć o zrównoważonym oddechu.

Ile czasu potrzeba na Tai Chi?

Ta sztuka osiągania relaksu i wewnętrznej harmonii wymaga czasu, systematyczności i motywacji. Na początek przygody z Tai Chi należy jednorazowo zarezerwować min. 30 minut. Warto ćwiczyć 2 lub 3 razy w tygodniu. Aby w pełni odczuć pierwsze prozdrowotne efekty potrzeba min. 3 miesięcy treningu.

Uwaga - Tai Chi wciąga i jest iście uzależniające, więc jeśli uda ci się wytrwać przez pierwszy miesiąc prawdopodobnie każde następne zajęcia będą już czystą przyjemnością, do której z chęcią wrócisz.

Efekty treningów:

  • Tai Chi odczuwalnie wpływa na całe ciało redukując wszelkie napięcia, poprawiając krążenie, obniżająć ciśnienie oraz wpływając na wzrost siły i elastyczności oraz koordynacji ruchowej.
  • Poprzez przywrócenie właściwego krążenia i uwolnienie od napięć w mięśniach, więzadłach i ścięgnach, pomaga jednocześnie optymalizować funkcjonowanie całego ciała, wszystkich, jego układów, organów i tkanek, tym samym zwiększając komfort i swobodę życia.
  • Ćwiczenie Tai Chi, z uwagi na specyfikę ruchów doskonale synchronizuje pracę półkul mózgowych oraz poszerza pole widzenia i słyszenia stymulując pracę układu nerwowego. Poprawia koncentrację oraz szlifowanie nowych umiejętności.
  • Pomaga zwiększać kreatywność i poprawić umiejętność rozwiązywania problemów, ponieważ uspokojenie umysłu w czasie treningu wpływa na jaśniejszy ogląd sytuacji i ułatwia otwarcie się na nowe pomysły i możliwości.
  • Dzięki rozluźnieniu stopniowo rozwija równowagę ciała, umysłu i ducha. Pozwalając tym samym zwiększyć wrażliwość, odczuwając coraz większą harmonię z otaczającą przyrodą. Pozwala zatrzymać się na chwilę i cieszyć się z drobiazgów i dostrzegać rzeczy dotychczas niezauważalne.
  • Prostuje sylwetkę, delikatnie kształtuje mięśnie oraz z powodzeniem wpływa na poprawienie efektywność wykonywanych na co dzień czynności.
  • Systematyczny trening wzmacnia poczucie własnej wartości i poprawia pewność siebie, a to przekłada się na łatwość pokonywania przeszkód i ewentualnego stresu.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)