Aukcja zaczyna się 1 kwietnia i potrwa do 10-go, na portalu eBay, a cały dochód z licytacji zostanie przekazany międzynarodowej fundacji Save the Children.
Fundacja ta pracuje na rzecz poprawy życia dzieci na całym świecie. Z tej okazji powstała strona internetowa www.hypnosecouture.com, z dodatkowymi informacjami, zdjęciami z planu reklamowego oraz bezpośrednim linkiem na aukcje.
Kreacja została stworzona specjalnie dla marki Lancôme, aby uczcić rocznicę Hypnôse, orientalnego zapachu o nutach kwiatowo – waniliowych. Zarówno ametystowy kolor perfum, jak i elegancki flakon zainteresowały dwóch projektantów Proenza Schouler: Jacka McCollough i Lazaro Hernandeza.
Długa do samej ziemi, zdobiona srebrnymi cekinami i purpurowym szyfonem, rozbudza grę świateł na szkle. „Zainspirował nas flakon. Metalowe cekiny przypominają szkło.“ powiedział "Harper's Bazar" Lazaro Hernandez.
Daria Werbowy, ambasadorka Lancôme i twarz zapachu Hypnôse dodaje, że jest w tej sukni ukryty czar dawnego Hollywood. „Jestem podekscytowana, że mogliśmy spotkać się tu wszyscy i pomóc tej niezwykłej organizacji jaką jest Save the Children”.
Kreacja została wyceniona na 20.000$ a licytacja rozpocznie się od stawki 5000$.
Od 75-ciu lat fundacja Save the Children działa na rzecz poprawy życia dzieci w Stanach Zjednoczonych oraz ponad 50-ciu krajach na całym świecie. W 2006 roku pomogła 61 milionom dzieci i ich rodzinom dzięki programom zdrowotnym, edukacyjnym oraz wsparciu ekonomicznemu.
Marka Proenza Schouler została założona przez Lazaro Hernandez i Jacka McCollough, którzy poznali się w Parsons The New School for Design. Rada Projektantów Mody w Ameryce - The Council of Fashion Designers of America (CFDA) - przyznała Nagrodę Perrego Ellisa dla nowych talentów firmie Proenza Schouler w 2003.
Opracowanie: Małgorzata Kosiba