Romantyczni po pięćdziesiątce - Miłość po pięćdziesiątce

Niemal 2/3 osób (62,4%) w wieku powyżej 50 lat miłość do jednego partnera przez całe życie uważa za jak najbardziej możliwą. Przeciwnego zdania jest jedynie co piąty badany. Podobne opinie są wyrażane .....
/ 21.02.2007 14:30

Pomimo trosk dnia codziennego miłość odgrywa nieodmiennie istotną rolę w życiu osób po pięćdziesiątce - wynika z badania autorstwa prof. Zbigniewa Izdebskiego zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie Eli Lilly.

Niemal 2/3 osób (62,4%) w wieku powyżej 50 lat miłość do jednego partnera przez całe życie uważa za jak najbardziej możliwą. Przeciwnego zdania jest jedynie co piąty badany. Podobne opinie są wyrażane przez osoby w wieku do 49 lat.



Wśród osób po pięćdziesiątym roku życia kobiety nieco częściej (39,2%), niż mężczyźni (33,5%), wierzą w miłość do tej samej osoby przez całe życie.

W opinii badanych po pięćdziesiątce, miłość jest fundamentalnym elementem życia intymnego: ponad 80% badanych jest zdania, że miłość jest warunkiem sine qua non udanego życia seksualnego. Zaledwie co 25 badany nie widzi związku pomiędzy miłością do partnera a udanym życiem seksualnym. Podobne wyniki odnotowano w grupie badanych do 49 roku życia.


Na ile zgadza się Pan(i) lub nie zgadza ze stwierdzeniem: Miłość jest warunkiem udanego życia seksualnego, w (%), Ogółem N = 1800, styczeń 2007r.


Wśród osób po pięćdziesiątym roku życia opinia, że miłość jest niezbędnym elementem udanego pożycia, jest częściej podzielana przez kobiety (45,7%), niż mężczyzn (40,4%). Także w niższej grupie wiekowej to panie częściej zgadzały się z podobnym twierdzeniem.

Zdaniem prof. Zbigniewa Izdebskiego „grupa ludzi po pięćdziesiątce nadal ma bardzo romantyczną koncepcję miłości i seksu, w której oba te elementy są właściwie nierozłączne. Najciekawsze jest jednak to, że młodsze pokolenia Polaków, wbrew dość popularnemu wyobrażeniu, wydają się podzielać wizję miłości przekazywaną im przez rodziców i dziadków”.


Twoja opinia ma znaczenie - to realizowany przez OFBOR program mający na celu wzmocnienie publicznego zaufania do badań rynku i opinii. Jego zadaniem jest wyjaśnienie roli, jaką we współczesnym społeczeństwie oraz gospodarce odgrywają badania, a także zachęcenie Polaków do licznego uczestnictwa w badaniach poprzez zobrazowanie wpływu, jaki ich wyniki wywierają na otaczającą rzeczywistość.

TNS OBOP jest jedną z wiodących firm badawczych działających na rynku polskim. Jego korzenie sięgają 1958 r., kiedy to powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej. W 1998 r. OBOP włączony został w struktury międzynarodowej grupy badawczej TNS. Od 1997 r. prowadzi ogólnopolski elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej (tzw. telemetria). W roku 2005 TNS OBOP osiągnął obroty ponad 32 mln PLN.

Redakcja poleca

REKLAMA