Co mężczyźni chcieliby dostać na prezent fot. Panthermedia

Co mężczyźni chcieliby dostać na prezent

Mężczyźni wolą otrzymać w prezencie przejazd rajdem samochodem niż alkohol czy perfumy. Jeśli nadal nie wiesz, co sprawić ukochanemu na prezent, sprawdź, co go zadowoli.
/ 30.05.2019 22:53
Co mężczyźni chcieliby dostać na prezent fot. Panthermedia

Święta już niedługo i jak co roku pojawia się ten sam dylemat – co kupić mężczyźnie pod choinkę? Aby pomóc kobietom w rozwiązaniu tego odwiecznego problemu, serwis KatalogMarzeń.pl zlecił firmie PBS DGA realizację badania dot. preferencji prezentowych Panów.

Panowie, mieli za zadanie wybrać z poniższej listy maksymalnie trzy prezenty, jakie chcieliby otrzymać:
1.    Przejazd sportowym lub rajdowym samochodem - np. Ferrari, Porsche, Subaru Impreza
2.    Lot szybowcem
3.    Skok na spadochronie
4.    Degustację win lub whisky z profesjonalistą
5.    Naukę gry w golfa
6.    Wyprawę offroad samochodem terenowym lub quadem
7.    Przelot moto- lub paralotnią
8.    Kosmetyk lub perfumy
9.    Ekskluzywny alkohol
10.    Elegancki, markowy zegarek
11.    Książkę lub kolekcję płyt DVD
12.    Ubranie lub akcesoria - np. koszula, spinki do mankietów, krawat

Wyniki badania:
- Ponad połowa wszystkich odpowiedzi dotyczyła prezentów przeżyć (55%) – mężczyźni wolą je niż prezenty materialne.
- Chęć otrzymywania prezentów przeżyć jest wysoka szczególnie u młodych mężczyzn. Wśród osób w wieku 15-24 lata aż 70% wszystkich wskazań stanowiły prezenty przeżycia (najczęściej wybierane prezenty to przejazd samochodem rajdowym lub sportowym – ponad 50% osób, skok na spadochronie – ponad 40%, wyprawa offroad – ponad 25%). Wśród osób w wieku 25-39 lat prezenty przeżycia stanowiły 60% wskazań. W grupie wiekowej 40-59 lat nadal jest dość duże zainteresowanie tego typu prezentami (46% wskazań). Dopiero osoby mające 60 lat i więcej są w ograniczonym stopniu zainteresowane prezentami typu przeżycia (26% wskazań)
- Prezenty przeżycia dużo częściej wybierają mężczyźni mający dostęp do Internetu (63% wskazań) niż osoby nieposiadające dostępu do sieci (38% wskazań).
- Rodzaj wybieranych prezentów jest istotnie determinowany statusem społecznym. Najchętniej prezenty przeżycia otrzymaliby uczniowie i studenci (70% wskazań), pracownicy branży handlowej (64% wskazań) oraz właściciele firm (60% wskazań)
- Co ciekawe ani w przypadku miejsca zamieszkania, wykształcenia czy dochodów nie istnieje bardzo wyraźna korelacja z wybieranymi prezentami.
- Najbardziej atrakcyjnym prezentem typu przeżycie okazała się jazda samochodem rajdowym lub sportowym – wybrało ją 28% panów (przy czym ponad 50% osób w wieku 15- 24 lata i blisko 40% właścicieli firm)
- Niemal co trzeci mężczyzna w wieku 25-39 lat (30%) chciałby otrzymać w prezencie lot szybowcem lub skok na spadochronie (30%). Skokiem na spadochronie są najbardziej zainteresowane osoby młode (42% osób z grupy wiekowej 15-24 lata).
- Degustacja win lub whisky to prezent dla przedstawicieli kadry kierowniczej i dyrektorów, którzy wybierali to przeżycie czterokrotnie częściej niż ogół respondentów (25% vs 6%)
- Równie często kierownicy i dyrektorzy wybierali wyprawę offroad (27%). Bardziej zainteresowani tego typu wrażeniami są jedynie osoby uczaące się (31%)
- Przelot moto i paralotnią to atrakcje przede wszystkim dla właścicieli firm (35%) oraz handlowców (38%)
- Wśród prezentów materialnych jedynie zegarki wzbudzają większe niż standardowe zainteresowanie (34% wszystkich respondentów).

Również wśród konsumentów następuje pewna zmiana. Na szczęście coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że kupowanie w prezencie kolejnej pary skarpetek, krawatu czy wazonu jest już zdecydowanie passe. Szukają więc bardziej oryginalnych i ciekawych prezentów. Polacy zaczynają również więcej myśleć o realizowaniu swoich marzeń i chcą realizować marzenia swoich bliskich.
Ciekawe jest to, iż ponad 80% kupujących obecnie prezenty-przeżycia to kobiety, które kupują je dla mężczyzn. Najbardziej popularne są takie usługi jak jazda za kierownicą sportowego samochodu, jazda 4x4 czy gokarty.

KatalogMarzeń.pl - nowy serwis internetowy oferujący prezenty-przeżycia
- ponad 200 niezapomnianych przeżyć w 6-ciu największych miastach Polski (Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu oraz Trójmieście)
- PREZENTY DLA KAŻDEGO typu osobowości - prezenty z adrenaliną, dla relaksu, artystyczne, romantyczne, ekskluzywne. Kierujemy je do różnych odbiorców: osób indywidualnych, rodzin, grup oraz firm
- VOUCHERY można zrealizować w ciągu 12 MIESIĘCY od daty zakupu. W ciągu pierwszych 30 dni można wymienić wybraną usługę na inną z naszego Katalogu
- do wyboru: wersja drukowana (VOUCHER) bądź elektroniczna zaproszenia (tzw. voucher LAST MINUTE, który klient otrzymuje w wersji PDF do wydrukowania)
- dla niezdecydowanych proponujemy GIFT VOUCHERY, dające osobie obdarowanej możliwość wyboru usługi z naszego Katalogu zgodnie z osobistymi preferencjami.