Zaburzenia erekcji – co może być przyczyną?

Zaburzenia erekcji – co może być przyczyną?

Na problemy ze wzwodem może wpływać wiele czynników; od stylu życia, przez stosowanie leków, po problemy w związku. Co decyduje o jakości wzwodu oraz jak zaradzić niechcianym problemom z erekcją - czytaj tutaj.
/ 18.01.2011 15:53
Zaburzenia erekcji – co może być przyczyną?

Styl życia

Erekcja męskiego członka zależy w dużej mierze od sprawnej „hydrauliki” naczyń krwionośnych. Nadwaga może odpowiadać za zaburzenia erekcji, ponieważ u osób otyłych krążenie jest bardziej obciążone i tym samym mniej wydolne. Poza tym naczynia tętnicze, czyli te odpowiedzialne za doprowadzanie krwi do narządów, szybciej ulegają niekorzystnym zmianom miażdżycowym. Palenie papierosów daje podobny efekt, a dodatkowo substancje zawarte w dymie papierosowym uszkadzają ściany naczyń krwionośnych.

Alkohol

Regularne nadużywanie, zwłaszcza mocnych, trunków działa katastrofalnie na funkcje seksualne. Alkohol może również powodować zjawisko przejściowej impotencji, nawet u zdrowego mężczyzny. Taka niemoc może pojawić się np. po mocno zakrapianej imprezie. Być może 3 piwa wieczorem to dla Ciebie nic specjalnego, jednak Twój penis może zareagować brakiem wzwodu. Dlatego warto zastanowić się nad wypijanymi ilościami i przez jakiś czas, co na pewno nie zaszkodzi, ograniczyć spożycie.

Polecamy: Zdrowy penis - 6 faktów, które mogą Cię zaskoczyć

Leki

Bierzesz na stałe jakieś leki? Być może to one są przyczyną zaburzeń erekcji. Jednak są dwie zasady, których musisz przestrzegać, zanim stwierdzisz, że to na pewno tabletki wpływają na osłabienie Twojej erekcji. Pierwsza – nigdy nie odstawiaj leków bez konsultacji z lekarzem. Właściwe postępowanie to zamiana leku na inny, jeśli to możliwe, jednak musi o tym zdecydować specjalista. Druga – nie sugeruj się zbytnio informacjami na ulotkach. Firmy farmaceutyczne działają w sposób bardzo asekuracyjny i właściwie na co drugiej ulotce znajdzie się informacja o zaburzeniach erekcji... Co może więc wskazywać, że przyczyną problemów ze wzwodem są leki? Na pewno pojawienie się tych objawów równolegle lub krótko po rozpoczęciu przyjmowania leków.

Preparatami, które najczęściej są przyczyną zaburzeń erekcji, są leki na nadciśnienie i chorobę wieńcową oraz te stosowane w depresji lub chorobach nowotworowych.

Efekt psychologiczny

Hormony, choć rzadko, również mogą być odpowiedzialne za problemy z erekcją. Zbyt niski poziom testosteronu lub za wysoki – prolaktyny skutkują między innymi impotencją. Zwłaszcza jeśli zaburzeniom erekcji towarzyszy spadek ochoty na seks, przyczyny można szukać w gospodarce hormonalnej. W dzisiejszych czasach nikt już nie wątpi, że psychika ma wpływ na nasze ciało i zdrowie. Jeśli pracujesz 12 godzin dziennie, a problemy z pracy zabierasz do domu, nie zdziw się, jeśli Twój członek nie będzie gotowy na współżycie. Również inne stresy lub nie do końca udany związek mogą negatywnie wpływać na Twoją sprawność seksualną. Dlatego zamiast szukać przyczyny „organicznej”, warto na chwilę zatrzymać się i zastanowić, czy na pewno w sferze psychologicznej wszystko jest w porządku.

Polecamy dział Psychoseksuologia