Od czego zacząć przygotowania do ślubu?

Od czego powinnam zacząć przygotowania do ślubu? Wiem tylko, że chciałabym, żeby to było w maju. Jak to zaplanować zupełnie nie wiem za co się najpierw zabrać? Mam podzielić to sobie na jakieś etapy? Potrzebuję konkretnej porady, najlepiej w punktach. Pozdrawiam.

Od czego zacząć przygotowania do ślubu?

 

Od czego powinnam zacząć przygotowania do ślubu? Wiem tylko, że chciałabym, żeby to było w maju. Jak to zaplanować zupełnie nie wiem za co się najpierw zabrać? Mam podzielić to sobie na jakieś etapy? Potrzebuję konkretnej porady, najlepiej w punktach. Pozdrawiam.

Joanna

Maria Zając, konsultantka ślubna:

Od czego zacząć przygotowania do ślubu?

Witam,
Poniżej postaram się w punktach pomóc Ci ogarnąć przedślubny chaos. Należałoby podzielić całą organizację na kilka etapów.

Oczywiście wszystkie podane poniżej kroki zależą w dużej mierze od tego, ile mamy czasu, jak wiele z tych elementów wykorzystamy, jaki mamy budżet i czy szybko podejmujemy decyzje. Często warto dopytywać o to, ile mamy czasu na podjęcie decyzji np. co do wyboru sukni, ile będziemy musieli czekać na obrączki i kiedy najlepiej jest zarezerwować makijaż ślubny. Wszystko to bowiem zależy od terminów danych podwykonawców, których będziesz chciała wynająć na ten dzień. Jedni mają bardzo duże obłożenie, podczas gdy kolejni – spokojnie mogą przyjąć zlecenia nawet na tydzień przed weselem. Pamiętaj, aby podpisywać umowy i regulować wpłaty w terminie.

Oczywiście trzeba też pamiętać o sprawach urzędowych – w zależności od rodzaju ślubu, trzeba dostarczyć czy do urzędu czy do Kościoła odpowiednie dokumenty. O tym co i w jakich terminach trzeba dostarczyć poinformuje Ksiądz lub/i Urzędnik. W przypadku ślubu konkordatowego oprócz dokumentów, które trzeba dostarczyć, konieczne jest wzięcie udziału w naukach przedmałżeńskich i w poradnictwie rodzinnym.

Etap 1 – wstępne czynności organizacyjne
- ustalenie daty ślubu;
- ustalenie rodzaju ślubu – czy cywilny czy konkordatowy (kościelny ze skutkami prawnymi);
- sporządzenie listy gości.

Etap 2 – organizujemy swoje wesele
- szukanie sali, Urzędu/Kościoła - sprawdzenie wolnych terminów, rezerwacja;
- znalezienie fotografa, kamerzysty, zespołu bądź Dja;
- szukanie sukni ślubnej, butów, bielizny i dodatków dla Panny Młodej, garnituru i dodatków dla Pana Młodego;
- szukanie obrączek ślubnych;
- rezerwacja makijażystki i fryzjera, wykonanie próbnego makijażu i fryzury, ale dopiero po zakupie sukni;
- znalezienie florystki (bukiet dla Ciebie i świadkowej, butonierki dla Pana Młodego i świadka,
kompozycje kwiatowe na sale i do Kościoła, dekoracja samochodu, etc.);
- znalezienie cukierni (tort i ciasta);
- znalezienie odpowiedniego transportu dla Pary Młodej i gości;
- znalezienie odpowiednich zaproszeń (zaproszenia należy wręczyć/wysłać najpóźniej na 3 miesiące przed datą ślubu);
- rezerwacja noclegów dla gości;
- znalezienie odpowiednich atrakcji na ślub;
- kurs tańca czy nauka pierwszego tańca.

Etap 3 – ustalamy szczegóły
Zazwyczaj w ostatnim miesiącu ustala się takie szczegóły jak:
- dokładne menu w lokalu;
- dokładne ilości ciast i tortu;
- drukuje się winietki z rozsadzaniem gości i tablicę z rozsadzaniem gości;
- zamawia się pokoje dla gości i rozlokowuje się dokładnie kto gdzie ma spać;
- ustala się trasę przejazdu autokaru z gośćmi;
- omawia się godziny i miejsca przyjazdu fotografa, kamerzysty, zespołu, etc.

Etap 4 – poweselnie
- rozliczenia z lokalem, zespołem/djem i wszystkimi wynajętymi podwykonawcami (np. barmani, cukiernia);
- rozliczenia z fotografem/kamerzystą – zazwyczaj po oddaniu materiału foto/video;
- załatwienie spraw urzędowych – zmiana wszelkich dokumentów (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, dowód rejestracyjny), zmiana nazwiska w banku i we wszelkiego rodzajach dokumentów, w których widnieje nasze nazwisko;
- podróż poślubna.

Życzę cudownej organizacji ślubu i wesela i pozdrawiam serdecznie,

Maria Zając – konsultantka ślubna firmy Perfect Moments
www.perfectmoments.pl

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/6 lat temu
Uwaga do "Etapu 3". Godzinę przyjazdu fotografa, kamerzysty i zespołu najlepiej uzgodnić już przy podpisywaniu umowy. A na kilka dni przed ślubem tylko potwierdzić.