Zabawy z innych krajów

Po południu najchętniej wypiłabyś herbatę i przeczytała dobrą książkę, ale twoje dzieci chcą się bawić! W dodatku na świeżym powietrzu. W co się z nimi pobawić? Poznaj gry z innych krajów.

Po południu najchętniej wypiłabyś herbatę i przeczytała dobrą książkę, ale twoje dzieci chcą się bawić! W dodatku na świeżym powietrzu. W co się z nimi pobawić? Poznaj gry z innych krajów.

Zabawy z innych krajów

Fot. Depositphotos

Dziś zachęcamy rodziców by w jesienne popołudnia organizować dla swoich pociech zabawy i gry ruchowe. Zorganizowany czas będzie bardziej atrakcyjny, gdy zaproponujecie dzieciom by do zabawy zaprosiły swoich rówieśników i przyjaciół. W większym gronie czas przyjemniej upływa i ciekawiej przebiegają zabawy.

Dzieci wręcz uwielbiają zabawy i gry ruchowe. Zabawy te uczą spostrzegawczości, współpracy, samodzielności, dokładności, panowania nad sobą (np. gdy dziecko przegrywa w danej grze), prawdomówności i zdyscyplinowania. Oprócz tego, że zabawy sprzyjają rozwojowi ruchowemu dziecka, również uodparniają je na choroby. Nie od dziś wiadomo, że hartowanie organizmu to podstawowa sprawa w profilaktyce wielu chorób.

Zabawy na świeżym powietrzu dają wiele radości dzieciom. Zabawa pozwala na odprężenie nerwowe dzieci ale nie tylko dzieci, bo i rodziców także. Plusem gier i zabaw ruchowych jest również to, że dają możliwość uczestnictwa w nich zarówno chłopców jak i dziewcząt.

Być może już znudziły wam się znane zabawy: chowanie-szukanie, berek łapie, skoki przez skakankę? Jeśli tak polecamy wam ulubione zabawy dzieci japońskich, koreańskich, niemieckich a także polskich.

 

MOUT- KO- TCHAT- KI (chowanie i szukanie)

Zabawy z innych krajów

Fot. Depositphotos

Liczba dzieci, które mogą brać udział w zabawie to 3-5. Dzieci ustawiają się w półkolu. Drogą losowania zostaje wybrana jedna osoba, która otrzymuje mały kamyk (można go zastąpić kasztanem, piłeczką itp.).Wybrana osoba podchodzi do każdego dziecka i wkłada rękę z kamykiem do kieszeni np. kurtki danego dziecka. Osoba, która chowa w dłoni kamyk może zostawić go w kieszeni danego dziecka. Może tylko udawać, że go tam zostawiła. Jeśli dziecko uważa, że kamyk nie został w jego kieszeni (jest nadal w dłoni chowającego) chwyta chowającego za nadgarstek ręki (tej w której według niego jest kamyk). Jeśli kamyk rzeczywiście jest w dłoni dzieci zamieniają się rolami. Natomiast jeśli okaże się, że kamyk rzeczywiście jest w kieszeni, a jej właściciel chwycił za rękę , chowający otrzymuje jeden punkt. Osoba, która chowa kamyk przechodzi do kolejnego dziecka i powtarza czynności. To dziecko, które w czasie zabawy (można określić czas jej trwania np. 15 minut) zdobędzie największą, ilość punktów zostaje zwycięzcą.

 

HTA ING- TJA- TE- TJI- KI (rzuty pomarańczami)

Zabawy z innych krajów

Zabawa należy do ulubionych zabaw dzieci w Korei. Do zabawy wykorzystują one owoce dziko rosnących pomarańczy. My jednak nie zachęcamy do zabawy pomarańczami. Zamiast nich użyjcie np. małych piłeczek. W zabawie może brać udział dowolna liczba dzieci. Każde dziecko ma swoją piłkę. Na umówiony sygnał osoby, która prowadzi zabawę wszystkie dzieci podrzucają piłki do góry i następnie chwytają je. Punkt karny otrzymują dzieci, które nie złapały piłki. Zabawa trwa nadal. Wygrywa dziecko, które nie otrzymało żadnego punktu karnego lub miało ich najmniej spośród wszystkich uczestników zabawy.

 

Fot. Depositphotos

 

LUFTBALLON- TRETEN (kopanie balonów)

Zabawy z innych krajów

Fot. Depositphotos

W zabawie może brać udział dowolna liczba dzieci. By zabawa mogła się odbyć musi być co najmniej dwóch uczestników. Każdemu dziecku sznurkiem lub tasiemką, do nogi lub ręki (do wyboru- ale u wszystkich dzieci ta sama kończyna- np. lewa noga) zostaje przywiązany nadmuchany balon. Gdy wszystkie balony są już przyłączone rozpoczyna się zabawa. Na sygnał osoby prowadzącej każde dziecko próbuje zmiażdżyć balon przeciwnika, jednocześnie ochraniając swój balon. Zabawę można prowadzić w parach- każdy ma jednego przeciwnika lub w tzw. dzikim bałaganie- wszyscy przeciwko wszystkim. W zabawie wygrywa dziecko, któremu najdłużej udało się ochronić swój balon.

 

TAK-NIE

Zabawy z innych krajów

Fot. Depositphotos

W zabawie bierze udział dowolna liczba osób. Dzieci ustawiają się w szeregu. Należy zachować pewną odległość między sobą. Wszyscy patrzą na dziecko, które kieruje zabawą. Ich zadaniem jest śledzić każdy ruch dziecka prowadzącego zabawę. Jeżeli po danej figurze, ćwiczeniu itp. Kierujący powie słowo „TAK” dzieci naśladują go (wykonują zademonstrowane ćwiczenie) a jeśli padnie słowo ‘NIE”- dzieci pozostają w poprzedniej pozycji. Każde dziecko, które się pomyli musi zrobić krok do tyłu. W zabawie zwycięża dziecko, które pozostanie najbliżej dziecka kierującego zabawą.

 

TTOUI- YE- NEM- KI (żabi przeskok)

Zabawy z innych krajów

W zabawie może brać udział dowolna ale parzysta liczba dzieci. W zabawie biorą udział dwuosobowe drużyny. Osoba, która kieruje zabawą wyznacza linię startu oraz linię mety oddaloną o około 15-20 kroków. Po sygnale pierwsi zawodnicy z par wykonują skłon podparty. Druga osoba przeskakuje przez pierwszą osobę z danej pary. Gdy już przeskoczy, przyjmuje pozycję –skłon podparty. Teraz drugie dziecko wykonuje przeskok. Zabawa trwa. Zwycięża para, która jako pierwsza przekroczy metę (wykona określoną liczbę przeskoków).

Fot. goalkeeper.pl

 

SOKOLE OKO

Zabawy z innych krajów

W zabawie może brać udział dowolna liczba dzieci. Drogą losowania należy wybrać osobę, która będzie kierować zabawą. W pierwszym etapie zabawy dzieci z odległości około 2 kroków obserwują wskazane (wybrane przez kierującego) drzewo. Po chwili pada komenda „W tył zwrot, 20 kroków naprzód marsz. Bez oglądania się”. W tym czasie rodzice lub kierujący zabawą dokonuje drobnych zmian (4-5) na drzewie (np. przyczepia chusteczkę, zawiązuje woreczek, doczepia papierowy listek). Po dokonaniu zmian pada komenda ”W tył, zwrot, 20 kroków naprzód, marsz”. Każde dziecko dokładnie obserwuje wybrane drzewo i w pamięci rejestruje zmiany w jego wyglądzie. Po upływie dwóch minut kierujący pyta „Kto zauważył jedną zmianę?” Dzieci podnoszą ręce (nie wymieniają zmian). Po upływie kolejnych dwóch minut kierujący pyta o dwie zmiany itd. Dziecko, które zgłosiło, że zauważyło maksymalną liczbę zmian musi je wymienić i pokazać. Zwycięzcą jest dziecko, które pokaże najwięcej zmian.

Fot. Depositphotos

Skorzystajcie ze słonecznych dni. Zabawa na świeżym powietrzu da wam mnóstwo energii i radości!

Źródło:
„Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku” M. Bondarowicz
„Zabawy z moim dzieckiem” M. Klimowa

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (10)
/3 lata temu
cocolate
/4 lata temu
ja
/4 lata temu
lol
POKAŻ KOMENTARZE (7)