Odstawienie antykoncepcji i tabletka "po"

Mam pytanie a właściwie prośbę o udzielenie jakiś odpowiedzi. Mianowicie chodzi o to, że 10 kwietnia kochaliśmy się z dziewczyną bez zabezpieczenia i do końca z wytryskiem "w środku".
/ 22.09.2007 10:54

Odstawienie antykoncepcji i tabletka "po"

Mam pytanie a właściwie prośbę o udzielenie jakiś odpowiedzi. Mianowicie chodzi o to, że 10 kwietnia kochaliśmy się z dziewczyną bez zabezpieczenia i do końca z wytryskiem "w środku". Był to jej 3 dzień a właściwe doba po okresie od którego zakończenia odstawiła tabletki
antykoncepcyjne (które brała regularnie od trzech lat) w celu zrobienia przerwy. Następnego dnia tj. 9 może 11 godzin po stosunku zażyła tabletkę do 72 godzin po czyli escapelle. Po tabletce około 15/16 kwietnia wystąpiło krwawienie/plamienie. Następnie 20 kwietnia zrobiliśmy test ciążowy, który dał wynik jednej kreski (negatywny). Spodziewany okres 1 maja nie wystąpił, dodatkowo pojawiły się zawroty głowy i nudności (jak na razie bez wymiotów). W trzecim dniu od daty w której miał wystąpić okres tj. 4 maja zrobiliśmy ponowny test ciążowy wynik również negatywny. Dzisiaj 5. maja mdłości nadal występują i okresu wciąż nie ma :-(. Na razie na dziecko nie jesteśmy przygotowani w żaden sposób. W związku z tym chciałem zapytać czy możliwe, że skoro w dniu w którym doszło do zbliżenia spożywaliśmy alkohol czy następnego dnia mogło to osłabić działanie zażytego escapelle. Skąd biorą się mdłości i kiedy znów powtórzyć test? O ile może się przesunąć data wystąpienia okresu po zażyciu tabletki "po"? Proszę o możliwie szybką odpowiedź za którą z góry serdecznie dziękuję.

Janusz

Po pierwsze opóźnienie miesiączki może wystąpić po przyjęciu tabletki "po" a po drugie pana dziewczyna przez trzy lata przyjmowała tabletki hormonalne, które poczyniły zmiany hormonalne w organizmie. Mam na myśli to, że po zakończeniu antykoncepcji hormonalnej nie zawsze miesiączka powraca od razu i często jest nieregularna. Okres, który był po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych to nie miesiączka a krwawienie z odstawienia antykoncepcji. Dodatkowo tabletka „po” została przyjęta w czasie zleconym przez producenta więc skąd obawy? Test ciążowy aby był wiarygodny należałoby wykonać po około 15-17 dniach od stosunku ewentualnie po 10- badanie Hcg z krwi. Zawroty głowy, nudności to częste skutki uboczne tabletki „po”. Alkohol raczej nie miał wpływu na działanie tabletki „po”.

Pozdrawiam serdecznie

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/19.03.2012 12:59
po escapelle czesto moga wystepowac skutki uboczne takie jak nudnosci, wymioty itp i oczywiscie okres moze sie opoznic, lub moga wystapic plamienia. No a poza tym Twoja dziewczyna brala 3 alata tabletki antykoncepcyjne i je odstawila to tez jest duza zmiana w organizmie
/05.09.2008 18:11
przepis na cappuccino jest czysta herezja . Jaka sztywna pianka????Totalne szalenstwo.