Nieregularne cykle po zakończeniu antykoncepcji

Odkąd pamiętam mam nieregularne miesiączki. Mam 28 lat i dwoje dzieci. Od 3 lat stosuję antykoncepcję hormonalną.
/ 30.10.2009 16:01
Nieregularne cykle po zakończeniu antykoncepcji

Odkąd pamiętam mam nieregularne miesiączki. Mam 28 lat i dwoje dzieci. Od 3 lat stosuję antykoncepcję hormonalną. Miesiąc temu odstawiłam tabletki, gdyż lekarz ginekolog zlecił taką przerwę. W tej chwili jestem w 38 dniu cyklu, a okres się nie pojawił. Dlatego też pragnę zapytać, czy stosunek bez zabezpieczenia w tym dniu cyklu może powodować zajście w ciążę, czy też jajeczkowanie odbyło się wcześniej lub można powiedzieć, że w ogóle nie było jajeczkowania?

Dzolka
Nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pani pytania, ponieważ często po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej cykl miesiączkowy jest rozregulowany. Miesiączki mogą być nieregularne. Najprawdopodobniej stąd też wynika opóźnienie miesiączki u pani.

Pozdrawiam serdecznie
Celina Fręczko, położna