Antykoncepcja hormonalna - brak krwawienia z odstawienia

Dwa miesiące temu po rocznej przerwie znowu zaczęłam brać pigułki. W tym miesiącu nie miałam jeszcze okresu a powinnam dostać dwa tygodnie temu.

Antykoncepcja hormonalna - brak krwawienia z odstawienia

Dwa miesiące temu po rocznej przerwie znowu zaczęłam brać pigułki. W tym miesiącu nie miałam jeszcze okresu a powinnam dostać dwa tygodnie temu. Wiem, że powinnam go dostać w czasie siedmiodniowej przerwy w braniu pigułek. Robiłam test ciążowy ale wyszedł negatywnie- nie jestem w ciąży. Czy mimo tego mogę w niej być? Czy po prostu mam czekać na miesiączkę? Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji.

Ela

Brak krwawienia z odstawienia (czyli w czasie siedmiodniowej przerwy) przez producenta jest określany jako niepożądane działanie antykoncepcji hormonalnej. Taka sytuacja ma miejsce gdy wysoki jest poziom hormonu we krwi. W przypadku gdy pigułki nie były przyjmowane zgodnie z zaleceniem producenta (nieregularne przyjmowanie tabletek itp.) zaistniała możliwość poczęcia a objawem tego może być brak krwawienia w przerwie. U pani test dał wynik negatywny ale jeśli zaistniała możliwość poczęcia (zapomniana tabletka itp.) proszę udać się do ginekologa w celu wykluczenia ciąży. Istotne jest by na 100% wykluczyć obecność ciąży by zaprzestać stosowania antykoncepcji (ciąża jest bezwzględnym przeciwwskazaniem do stosowania antykoncepcji hormonalnej). Jeśli jest pani pewna co do odpowiedniego przyjmowania tabletek proszę zachować spokój. Jednak gdyby sytuacja się powtarzała warto rozważyć (z ginekologiem) zmianę tabletek.

Pozdrawiam serdecznie

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)