Z analizy przeprowadzonej przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine wynika, że najpopularniejsze imiona polskich managerów to Piotr, Michał oraz Tomasz. Wśród kobiet prym wiodą Anna, Katarzyna oraz Agnieszka.
Ranking imion powstał na podstawie analizy profili użytkowników serwisu zajmujących stanowiska kierownicze takie jak: dyrektor, manager czy general manager. Ranking wykazuje, iż 6 najpopularniejszych imion stanowi 13% wszystkich użytkowników GoldenLine zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych! Przeprowadzony ranking obejmuje ponad 80 tys. profili użytkowników z kadry kierowniczej z 46 poszczególnych branż, którzy pracują w ponad 34 tys. firm w całym kraju.
Wyniki rankingu - mężczyźni
Z zestawienia wynika, iż najpopularniejsze imię wśród mężczyzn - Piotr - najczęściej występuje wśród przedstawicieli kadry kierowniczej w takich branżach jak: Informatyka, Sprzedaż, Doradztwo/Konsulting oraz Logistyka/Transport/Dystrybucja. Na drugim miejscu plasuje się imię Michał, których najliczniejsza reprezentacja jest wśród kadry zarządzającej w firmach z branż: Motoryzacja, Architektura oraz Geologia/Hydrologia/Tektonika. Natomiast przedsiębiorstwa z takich obszarów jak Internet/E-Commerce czy Sport/Rekreacja są domeną zajmujących trzecie miejsce w zestawieniu Tomaszów.Wyniki rankingu - kobiety
W rankingu kobiet bezapelacyjnie królują Anny stanowiące niecałe 10% wszystkich spośród ogółu użytkowniczek będących managerami. Najwięcej kobiet - managerów noszących to imię pracuje w firmach z następujących obszarów: Marketing/Reklama/Public Relations, Finanse/Ekonomia, Media/Sztuka/Rozrywka oraz Human Resources.
Skąd takie wyniki?
Ze statystyk prowadzonych przez resort spraw wewnętrznych wynika, iż najpopularniejsze imiona nadawane osobom urodzonych w latach 1971-1980 i 1981-1990 – czyli obejmujących najliczniejsze grupy wiekowe wśród managerów na GoldenLine – to wśród mężczyzn Tomasz, Piotr, Łukasz i Marcin. Natomiast wśród kobiet Anna, Agnieszka oraz Katarzyna. Porównując rankingi ze sobą, jasno wynika, iż liczba najpopularniejszych imion wśród kadry managerskiej ma podłoże w uwarunkowaniach demograficznych.