Bezpieczny Maluch

Małe dzieci są znacznie bardziej narażone na sytuację zagrażające zdrowiu i życiu niż osoby dorosłe. Dzieci nie przewidują skutków podejmowanych działań, koncentrują się na zachowaniu „tu i teraz”, słabo kontrolują własne emocje i nie potrafią samodzielnie radzić sobie z różnego typu problemami. Dlatego też obowiązkiem nas dorosłych jest wyposażenie dzieci w umiejętności przewidywania zagrożeń i unikania ich.
/ 31.10.2007 23:55
Małe dzieci są znacznie bardziej narażone na sytuację zagrażające zdrowiu i życiu niż osoby dorosłe. Dzieci nie przewidują skutków podejmowanych działań, koncentrują się na zachowaniu „tu i teraz”, słabo kontrolują własne emocje i nie potrafią samodzielnie radzić sobie z różnego typu problemami. Dlatego też obowiązkiem nas dorosłych jest wyposażenie dzieci w umiejętności przewidywania zagrożeń i unikania ich.

Megamedia.pl jedna z największych galerii internetowych RTV/AGD w Polsce jest pomysłodawcą akcji społecznej Bezpieczny Maluch. Wraz z zespołem psychologów i grafików opracowano naklejkę, którą należy oznaczać sprzęty domowe RTV/AGD (typu: kuchenka, pralka, mikrofalówka, kino domowe,…).
Opracowany symbol stanowi umowę między dzieckiem, a rodzicem i oznajmia dziecku „nie dotykaj”. Naklejka pomaga chronić maluchy przed wypadkami, ale nie zwalnia z odpowiedzialności za ich bezpieczeństwo.

Nie da się rozsądnie wychować dziecka, a nawet zapewnić mu podstawowego bezpieczeństwa, bez wprowadzenia zasad, norm i ograniczeń. Małemu dziecku nie ma sensu tłumaczyć w każdym przypadku, dlaczego ma czegoś nie robić, bo zwyczajnie tego nie zrozumie - to dość powszechny błąd współczesnych rodziców. Dziecko wychowywane bez zasad i ograniczeń nie czuje się bezpiecznie - jego świat jest jednym wielkim chaosem. Jeśli rodzice tego chaosu nie porządkują poprzez ustanawiania zasad i granic, czuje się niepewnie i trudno mu zaufać ludziom i światu.

Ideą megamedia.pl było nawiązanie partnerskiej relacji ze wszystkimi Klientami – Rodzicami którzy dokonują zakupów sprzętu AGD i RTV w Internecie. Wspólna troska o bezpieczeństwo maluchów podczas eksploatacji sprzętu ma służyć zaangażowaniu firmy w działalność społeczną i realizować strategię megamedia.pl związaną ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Naklejki Bezpieczny Maluch dodawane są do sprzedawanego przez megamedia.pl sprzętu RTV/AGD. Do naklejki dołączono specjalną instrukcję. W akcję promującą kampanię Bezpieczny Maluch włączył się także miesięcznik Dziecko w swoim listopadowym numerze i zespół psychologów z grupy terapeutycznej Poco a poco.



Redakcja poleca

REKLAMA