Grzegorz Jarzyna pokazał "Makbeta" w pustej hali fabrycznej, tworząc widowisko niemożliwe do zrealizowania w teatrze. Betonowe ściany i podłoga pozwoliły mu rozniecić prawdziwy pożar, akustyka pomieszczenia nadała pozorowanym wystrzałom i wybuchom moc prawdziwej wojny, dźwięk lądującego śmigłowca wbijał w metalowy fotelik. Było groźnie... Jarzyna nie tylko pokazał atak komandosów, pozwolił także odczuć jego grozę. (...) wybór takiej właśnie konwencji wynikał z logiki całego widowiska. Myślę, że wśród surowych, betonowych ścian zgrzytem byłaby właśnie wojna symboliczna. Kiedy stawia się na realizm przekazu, ważna jest prawda i sugestywność. Trzeba przyznać, że w robocie Jarzyny nie było najmniejszej tandety. Każdy element jego wojennej sekwencji jest tu dopracowany i współtworzy całość przekonującą nawet dla tych, którzy nie przepadają za takimi obrazami.
Jacek Kopciński, "Teatr"
Ten spektakl ma w sobie szaleństwo. Nie tylko dlatego, że jest to jeden z tematów Makbeta. Jarzyna rozpętał rozmaite żywioły, rozmaite poetyki i języki z nadzieją, że w rozpędzonej machinie teatru większego niż teatr wszystko się ze sobą połączy i runie na widzów, wywoła nie tyle refleksję intelektualną, ile pozwoli wszelkimi zmysłami, fizycznie odczuć, co to znaczy zło. Zło, którym w Makbecie zarażeni są wszyscy, tyle że przybiera ono różne maski i oblicza, występuje w rozmaitych stopniach nasilenia. Zło – i jego córka zgroza, unosząca się w powietrzu, wciskająca się wszędzie, niezostawiająca pustych miejsc. "Och, zgroza! zgroza! Niewymowna zgroza, / Nie do pojęcia i nie do nazwania!" - te słowa Macduffa wypowiedziane po odkryciu trupa Duncana patronują spektaklowi Jarzyny.
Joanna Targoń, "Didaskalia"
Scenariusz i reżyseria spektaklu: Grzegorz Jarzyna
Obsada: Cezary Kosiński, Aleksandra Konieczna, Danuta Stenka, Tomasz Tyndyk, Waldemar Kownacki, Piotr Głowacki, Michał Żurawski, Jacek Poniedziałek, Eryk Lubos, Jan Drawnel, Christian Emany, Agnieszka Podsiadlik
TR Warszawa w koprodukcji z Polskim Wydawnictwem Audiowizualnym i TVP Kultura.
W październiku wersja telewizyjna spektaklu zostanie zaprezentowana w TVP Kultura, we wtorkowym paśmie teatralnym.