Istotnym aspektem tej zmiany są również względy ekologiczne. Materiał wykorzystany w nowych opakowaniach Cappy podlega w 100% recyklingowi. Takie rozwiązanie ułatwia segregację odpadów, a następnie ich sortowanie oraz ponowne przetwarzanie. – W naszej firmie opakowania nie są traktowane jak odpady, ale jako cenny surowiec do ponownego wykorzystania. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, dążymy do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań, w którym zużyte opakowania są przetwarzane na nowe. Obecnie materiał PET odzyskany w procesie recyklingu stosowany jest przez nas w produkcji dwóch rodzajów butelek, stanowiąc od 20 do 25% materiału tych opakowań. – powiedziała Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
Ważnym elementem działań podejmowanych przez firmy z systemu Coca-Cola jest promocja i edukacja na temat recyklingu. Przykładem tego typu akcji jest program „nie zatrzymuj. przetwarzaj” z sukcesem realizowany od czterech lat podczas Coke Live Music Festival odbywającego sie w Krakowie. Jego celem jest edukacja i zachęcanie uczestników festiwalu do segregacji odpadów oraz recyklingu.
– W segmencie opakowań soków, nektarów i napojów owocowych obserwuje się ostatnio tendencje zwiększania udziału opakowań PET. Producenci coraz chętniej zastępują nimi dotychczasowe butelki szklane oraz opakowania kartonowe. Tendencja ta wynika z upodobań konsumentów, którzy oczekują produktów w wygodnych i lekkich opakowaniach. Poza tym, poddając butelki PET procesowi recyklingu, dajemy im drugie „życie”, wykorzystując je do produkcji nowych opakowań oraz nowych przedmiotów, przykładowo z 5 zużytych butelek PET można wyprodukować t-shirt lub bluzę z polaru, z 10 butelek buty sportowe, a z 35 poliestrowy dywan. – podkreśliła prof. nzw. dr hab. inż. Hanna Żakowska, Zastępca Dyrektora ds. Naukowych w Centralnym Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Opakowań w Warszawie.
Zmianie opakowań towarzyszy kampania pod hasłem „Teraz widzisz, co dobre!”, która w zabawny i lekki sposób prezentuje główną zaletę nowego opakowania – to, że jest ono przeźroczyste, dzięki czemu widać konsystencję oraz ilość soku lub napoju jaka jeszcze pozostała do wypicia. Głównym elementem kampanii marketingowej jest 10-sekundowy spot w animacji 3D, którego premiera odbyła się 9 października.
Spot został przygotowany przez agencję K2 Internet, media zaplanował Dom Mediowy Starcom, a wsparciem PR zajęła się agencja Edelman Polska.
Produkty Cappy w nowych opakowaniach są już dostępne w sprzedaży.