Autorski smak wraz z krótkim uzasadnieniem można zgłosić na stronie internetowej www.lays.pl lub wysyłając SMS’a pod nr 70707 (koszt 61 groszy z VAT). Do akcji zgłaszania smaków zachęca popularny aktor Paweł Wilczak, który został prezenterem akcji. Warto się spieszyć, ponieważ na zgłaszanie smaków jest czas tylko do 12 listopada. To pierwsza akcja konsumencka w Polsce o takiej skali, w której konsumenci mogą wziąć bezpośredni udział w tworzeniu smaku, a następnie wybrać produkt jaki chcieliby widzieć na półkach sklepowych na dłużej.
Rynek przekąsek to rynek nowych smaków, dlatego chcemy dać Polakom możliwość zaproponowania nowego smaku chipsów Lay’s. Szukamy nowego podejścia do promocji produktów i chcemy bardziej zaangażować konsumentów poprzez zaoferowanie im możliwości decyzji, jaki produkt chcą zobaczyć na półce w sklepie.- powiedziała Aneta Struk, Dyrektor Marketingu Frito Lay Poland. Wierzymy w pomysłowość Polaków i liczymy na zaangażowanie w akcję i tysiące ciekawych propozycji smakowych – dodała Aneta Struk.
Zgłaszane pomysły oceni jury, które trzeba dodatkowo przekonać do swojego pomysłu zabawnym zdjęciem, rysunkiem lub tekstem. Jednym z członków jury jest ekspert smaku, popularny kucharz programów telewizyjnych Pascal Brodnicki. Pozostali członkowie jury to Glafkos Persianis - Dyrektor Zarządzający Frito Lay Poland, Aneta Struk - Dyrektor Marketingu Frito Lay Poland, Anna Myszkowska - Kierownik Działu Badań i Rozwoju Frito Lay Poland, Przemek Bogdanowicz - Dyrektor Kreatywny Agencji BBDO Warszawa.
Konkurs Lay’s to niepowtarzalna okazja, aby uruchomić kulinarną wyobraźnię Polaków – powiedział Pascal Brodnicki, kucharz, ekspert smaku i członek jury. Liczymy na oryginalne kompozycje smakowe. Im ciekawsze tym lepsze. Zachęcamy do eksperymentowania – dodał Pascal Brodnicki.
Jury wyłoni czterech półfinalistów, autorów najciekawszych propozycji. Każdy z nich otrzyma po 10 tys. zł., a ich smak zostanie stworzony od podstaw i wprowadzony do sprzedaży. Kiedy wybrane smaki pojawią się na półkach sklepowych, każdy z konsumentów będzie mógł zagłosować na ulubioną przekąskę. W wielkim finale akcji 13 maja 2011 r. zostanie wyłoniony zdobywca największej liczby głosów, a zwycięski smak chipsów zagości na dłużej wśród dostępnej gamy chipsów Lay’s. Zwycięzca akcji Lay’s otrzyma 1% ze sprzedaży wymyślonego przez siebie smaku (co najmniej 50 tys. zł, a w rzeczywistości pewnie o wiele więcej). To pierwsza akcja tego typu i na tak dużą skalę w Polsce, w której konsument ma rzeczywisty wpływ na tworzenie produktu.
Każdy może zostać zwycięzcą! Wystarczy ruszyć głową i stworzyć chipsy o jakich zawsze marzyliśmy, ale nigdy nie mieliśmy szansy ich spróbować. Nowe smaki czekają na odkrycie. Dla zainspirowania konsumentów firma Frito Lay Poland wprowadziła dwa zupełnie nowe smaki Lay’s – Pikantne Guacamole i Ogórek Małosolny.
Nasze propozycje – zarówno Pikantne Guacamole jak i Ogórek Małosolny są zachętą do pobudzenia kreatywności Polaków i ich kubków smakowych – powiedziała Aneta Struk, Dyrektor Marketingu Frito Lay Poland sp. z o.o.. W porównaniu do tradycyjnych smaków chipsów Pikantne Guacamole jak i Ogórek Małosolny stanowią dużą odmianę. Liczymy, że wpasują się w gusta Polaków i zachęcą ich do zabawy w tworzenie smaków Lay’s.- dodała Aneta Struk.