Historia produktów pod znakiem Pudliszki rozpoczęła się w 1920 roku, gdy inżynier rolnictwa Stanisław Fenrych rozpoczął produkcję przetworów warzywnych i owocowych w nowo nabytym majątku, którego nazwę nadał swoim wyrobom. Dzięki swojej pasji, pracowitości i wiedzy stworzył prężne przedsiębiorstwo oraz cenioną markę. Dziś Pudliszki cieszą się zasłużoną renomą wśród polskich konsumentów, a ketchupy, koncentraty i przetwory pomidorowe, dania gotowe, sosy gorące czy warzywa konserwowe goszczą na naszych stołach zapewniając doskonały smak posiłków. Z okazji 90. urodzin marki na półkach sklepowych pojawiła się limitowana edycja koncentratu pomidorowego oraz groszku i kukurydzy konserwowej. Zaprojektowano dla nich stylizowane etykiety nawiązujące do estetyki lat 20 i opakowań z początków działalności marki. Seria limitowana to ekskluzywna oferta, dostępna tylko czasowo i w wybranych sklepach. Na innych produktach pojawił się zaś specjalny emblemat przypominający o rocznicy.
Przepis na sukces
Już od pierwszych lat istnienia produkty pod marką Pudliszki wyróżniały się wysoką jakością, nowoczesnymi rozwiązaniami oraz przede wszystkim smakiem. Były to podwaliny pod dzisiejszy sukces. W Pudliszkach od samego początku wprowadzano nowe technologie, jak choćby sterylizowane konserwy będące nowością na rynku europejskim. W 1927 roku dwóch profesorów pojechało do Londynu, aby zakupić odpowiednie nasiona pomidorów i poznać technologię ich przetwórstwa. W wyniku tej pouczającej wyprawy w Pudliszkach po raz pierwszy wyprodukowano przecier pomidorowy w słojach oraz sos pomidorowy oparty na angielskiej recepturze, nazwany ketchupem.
Pudliszki już w tamtym okresie notowały czołowe miejsce pod względem produkcji m.in. warzyw konserwowych, przecierów pomidorowych 12%, dżemów i ketchupu. Jakość zapewniana przez Stanisława Fenrycha była atutem, który decydował na rynku. W trakcie recesji z początku lat 30. fabryka nadal prosperowała bardzo dobrze, a ówczesny prezydent Polski Ignacy Mościcki stawiał Pudliszki za wzór gospodarstwa rolno-przemysłowego.
Wybuch II Wojny Światowej zastał Pudliszki z pełnymi magazynami. Aby towary nie dostały się w ręce okupanta, właściciel rozdał wszystkie produkty pracownikom. Po II wojnie światowej Fenrych stracił majątek na rzecz państwa. Jednak przez lata przetwory Pudliszek nadal cieszyły się dobrą opinią wśród konsumentów. W latach 1992-1993 Pudliszki były jednym z 500 najlepszych i najefektywniejszych przedsiębiorstw w Polsce.
Nowoczesność i rozwój
Dziś oferta produktów Pudliszki obejmuje ketchupy i sosy, koncentraty i przetwory pomidorowe, dania gotowe, sosy gorące oraz warzywa konserwowe. Należą one do najchętniej wybieranych przez polskich konsumentów. Wśród ostatnich trofeów odzwierciedlających wysoką pozycję Pudliszek znajduje się tytuł Najmocniejszej Polskiej Marki 2009 w rankingu dziennika Rzeczpospolita oraz godło Marki Wysokiego Zaufania w rankingu PremiumBrand.
1
z
2
fot. serwis prasowy
Pudliszki koncentrat pomidorowy
2
z
2
fot. serwis prasowy
Pudliszki groszek