Kuchnie przyjazne środowisku

restauracje, raport fot. serwis prasowy
Chciałbyś wiedzieć, co myślą konsumenci na całym świecie na temat marnowania żywności w lokalach gastronomicznych? Sprawdź!
/ 24.11.2011 06:10
restauracje, raport fot. serwis prasowy
Aż 80 % ankietowanych w krajach zachodnich i 87% z pozostałych krajów, jest zaniepokojonych ilością wyrzucanego jedzenia przez restauracje, kantyny i bary. W Polsce troskę tę deklaruje aż 83% badanych. To tylko nieliczne wnioski pochodzące z World Menu Report, badania zrealizowanego na zlecenie firmy Unilever Food Solutions, ilustrującego obraz zachowań konsumentów związanych ze spożywaniem posiłków poza domem.

Pierwszy World Menu Report, wydany w styczniu 2011 r., naświetlił kluczowy problem konsumentów na całym świecie – ogromną potrzebę otrzymywania większej ilości informacji o daniach, serwowanych podczas spożywania posiłku poza domem. Drugi raport zajmuje się równie ważnym zagadnieniem, odpowiadającym na pytanie: czy lokal gastronomiczny może być przyjazny środowisku? Wyniki wskazują na rosnące zaniepokojenie, dotyczące ilości odpadów spożywczych w lokalach gastronomicznych na całym świecie.

World Menu Report 2 – klienci polskich restauracji

Z badania World Menu Report 2, przeprowadzonego na zlecenie Unilever Food Solutions, w 8 krajach świata, w tym również w Polsce, wynika, że dla konsumentów ważne jest, aby działalność lokali gastronomicznych była jak najbardziej przyjazna dla środowiska naturalnego – popiera to aż 83% Polaków. Wyniki raportu wskazują ponadto, że Polacy są i chcą być coraz bardziej świadomi tego, jaką drogę pokonuje ich pożywienie, począwszy od miejsca produkcji, a skończywszy na talerzu. Potrzebę większej przejrzystości wokół tego, co jest podawane w restauracji, w jaki sposób zostało pozyskane i przetworzone, wyraziło aż 84% ankietowanych. Ponad 40% respondentów, jako organ nadzorujący
 i odpowiedzialny za zapewnienie transparentności wokół proekologicznych praktyk lokali wskazało polski rząd.

Wprowadzenie powyższych udogodnień, zdaniem konsumentów, pozwoli im na jeszcze większą kontrolę nad jakością jedzenia spożywanego poza domem. Chcemy, aby spożywane dania były smaczniejsze, bardziej pożywne i zdrowe i jednocześnie, aby produkty, z których zostały przygotowane zostały pozyskane w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju i chroniący środowisko.

World Menu Report 2 – globalnie

Aż 84% respondentów, ze wszystkich badanych krajów, jest zaniepokojonych ilością jedzenia wyrzucanego każdego dnia przez lokale gastronomiczne. W przypadku Chin, Brazylii oraz Turcji troskę tę wykazał jeszcze większy odsetek badanych. Największy procent zaniepokojonych tą kwestią respondentów odnotowano w Brazylii (aż 96%). Dla zdecydowanej większości ankietowanych ważne jest także, aby lokal gastronomiczny stosował przyjazne środowisku działania w procesie gospodarowania odpadami spożywczymi (ponad 70% w każdym kraju, 
w którym przeprowadzono badanie).

Znaczące różnice pojawiły się dopiero, kiedy respondentów zapytano o to, czy są skłonni zapłacić więcej za posiłek w lokalu, który wprowadziłby system właściwego gospodarowania odpadami żywności, ograniczający ich ilość oraz minimalizujący wpływ na środowisko. Skłonna do tego byłaby większa liczba klientów w krajach rozwijających się (70%), niż w krajach zachodnich (46%), a także, co może być zaskakujące – prawie 60% Polaków. Podobnie było w przypadku, gdy ankieterzy spytali o transparentność wokół działań lokalu gastronomicznego. O wiele większy odsetek konsumentów (89%) z Chin Brazylii, Rosji i Turcji, niż z krajów zachodnich (66%) potwierdził, że potrzebna jest większa przejrzystość praktyk przyjaznych środowisku w lokalach gastronomicznych.

Co dalej?
„Wnioski płynące z World Menu Report wyraźnie pokazują, iż poprzez minimalizację ilości odpadów, również w lokalach gastronomicznych, zrobimy krok do przodu w celu zmniejszenia naszego śladu węglowego, czyli całkowitej sumy emisji gazów cieplarnianych. Ilość odpadów w profesjonalnych kuchniach musi zostać zredukowana, aby zaspokoić oczekiwania gości i, co najbardziej istotne, umożliwić branży gastronomicznej utrzymanie satysfakcji konsumentów. Już małe kroki mogą zaowocować dużą zmianą!” – mówi Przemysław Kaczmarek, szef Kuchni Unilever Food Solutions.

Lepsza gospodarka zapasami, elastyczność menu, odpowiednia wielkość porcji, korzystanie z produktów sezonowych oraz inne elementy wplecione w łańcuch „od pola do stołu” to kilka prostych metod na to, aby ograniczyć ilość odpadów, które powstają w kuchni, zwiększyć wydajność kuchni i w końcu obniżyć emisję gazów cieplarnianych w branży usług gastronomicznych. Warto podjąć te działania już dziś.
18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
Promocja do -20%
Promocja do -20%
Rabat na wszystkie produkty Ph... więcej»
Kod rabatowy:wiosna24
Zobacz
+
Promocja do -20%
Online

Rabat na wszystkie produkty Pharmaceris dostępne na www.pharmaceris.com. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły u Partnera.



Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:wiosna24
Zobacz
Dodatkowe -20% na cały asortyment
Dodatkowe -20% na cały asortyment
Moda ORSAY oferuje każdej kobi... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA
Zobacz
+
Dodatkowe -20% na cały asortyment
Online
Stacjonarnie

Moda ORSAY oferuje każdej kobiecie możliwość poczucia się sobą niezależnie od sytuacji, nastroju czy rozmiaru ubrania. Skorzystaj z dodatkowej 20% zniżki na wszystko w sklepach stacjonarnych i na orsay.pl. Zniżka nie dotyczy bonów podarunkowych. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA
Zobacz
Twoja ulubiona biżuteria teraz -20%
Twoja ulubiona biżuteria teraz -20%
Skorzystaj z rabatu i kup wyją... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
+
Twoja ulubiona biżuteria teraz -20%
Online
Stacjonarnie

Skorzystaj z rabatu i kup wyjątkową biżuterię w doskonałej cenie. Z hasłem “SZALENSTWO” -20% na autorskie wyroby ze srebra i srebra złoconego oraz apaszki. Promocja obowiązuje na www.umiar.pl (wpisz kod podczas finalizacji zakupów), a także w butiku stacjonarnym marki na warszawskiej Saskiej Kępie. Szczegóły w butiku i na stronie.  

Najniższa cena apaszki ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 455 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 364 zł 

Najniższa cena kolczyków ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 885 zł 

Cena produktu po zastosowaniu rabatu - 708 zł

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
-20% na całą ofertę sklepu
-20% na całą ofertę sklepu
20% rabatu na wszystkie produk... więcej»
Kod rabatowy:szzw20
Zobacz
+
-20% na całą ofertę sklepu
Online

20% rabatu na wszystkie produkty nieprzecenione z wyłączeniem marki HKliving. Oferta dostępna na dutchhouse.pl. Szczegóły na stronie.  

Najniższa cena produktu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 389,99 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 311,99 zł.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:szzw20
Zobacz
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Rabat 25% na zakupy za minimum... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
+
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Online

Rabat 25% na zakupy za minimum 499 zł w sklepie internetowym www.karcher.pl. Oferta dotyczy produktów nieprzecenionych z kategorii Home&Garden i nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
-20% na nową kolekcję
-20% na nową kolekcję
Rabat 20% na nieprzecenione be... więcej»
Kod rabatowy:Balagan20
Zobacz
+
-20% na nową kolekcję
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na nieprzecenione bestsellery i produkty z nowej kolekcji. Oferta dostępna w sklepach stacjonarnych (w Warszawie i Krakowie) i online na balaganstudio.com. Z wyłączeniem kolekcji biżuterii Balagan・W.KRUK・Felicita! Szczegóły w sklepach i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:Balagan20
Zobacz
REKLAMA