Szukanie pracy przez internet - 5 rad

Szukanie pracy przez internet fot. Fotolia
Jak skutecznie szukać pracy przez internet? Mamy dla Ciebie 5 cennych rad!
/ 18.04.2013 14:58
Szukanie pracy przez internet fot. Fotolia
Minęły już czasy, kiedy szukając pracy chodziłyśmy od firmy do firmy zostawiając swoje CV. Dziś poszukując wymarzonego stanowiska najczęściej wypatrujemy ogłoszeń na portalach internetowych. Niestety, nierzadko jest nam niezwykle trudno przebić się przez ogromną liczbę ogłoszeń i po przejrzeniu kilkunastu jesteśmy już zbyt zmęczone, by szukac kolejnych.

Oto 5 pomocnych rad, które pomogą Ci w poszukiwaniach pracy przez interent.

1. Zarejestruj się na branżowych portalach internetowych


Każda branża ma swoją specyfikę. Większość z nich posiada także ogólnotematyczne portale branżowe, na których - oprócz najświeższych informacji dla osób pracujących w danym sektorze - pojawiają się także oferty pracy. Bardzo często portale takie posiadają zakładkę "Kariera" lub "Praca". Dodatkowo możesz zapisać się do newslettera danego działu i regularnie otrzymywać na swoją skrzynkę mailową informacje dotyczące nowych ofert pracy w danej branży.

2. Skorzystaj z LinkedIn, Facebooka czy GoldenLine - stwórz swoje wirtualne CV


Nie wszyscy sobie zdają sprawę z tego, że bardzo często decyzja o zaproszeniu nas na rozmowę kwalifikacyjną oparta jest o to, co o nas można znaleźć w sieci. Z tego też powodu w interencie powstały takie portale społecznościowe jak anglojęzyczny LinkedIn czy polski GoldenLine. Dzięki nim możesz stworzyć swoje wirtualne CV, które potwierdzi twoją tożsamość oraz kompetencje.

Po co Ci to? Taka internetowa wizytówka ułatwia prowadzącemu rekrutację kontakt z Twoimi porzednimi przełożonymi (w celu potwierdzenia kompetencji, uzyskania opinii itp.). Wiedz też, że samodzielne "pokazanie się" potencjalnemu pracodawcy zwiększa Twoje szanse na otrzymanie posady. Zdarza się także, że tzw. headhunterzy poszukują pracowników właśnie poprzez portale społecznościowe (również przez Facebooka czy Naszą Klasę).

Pamiętaj jednak, że aby wirtualna wizytówka miała sens, musisz rzetelnie wypełnić pola związane z Twoim doświadczeniem zawodowym. Informacje teleadresowe również powinny być na bieżąco aktualizowane.

3. Bądź pewna, że Twoje CV zostało odczytane


Jeśli już któryś raz z rzędu wysyłasz CV, a nie uzyskałaś do tej pory żadnej odpowiedzi, być może nigdy nie trafiło ono na biurko rekrutera. Co więc zrobić, aby mieć pewność, że podanie dotarło i zostało odczytane? Czy koniecznie musisz udać się osobiście do siedziby firmy i własnoręcznie złożyć dokumenty aplikacyjne? Wcale nie! W sieci funkcjonuje tzw. podglądacz wysyłanych maili. Rejestrując się na stronie internetowego programu np. CV Raport, będziesz otrzymywać informacje (sms lub e-mail), jak tylko Twoje dokumenty zostały otworzone i przeczytane.

4. Zrób listę firm, w których chciałabyś pracować


Dobrym sposobem na poszukiwanie pracy przez internet jest docieranie ze swoją aplikacją do firm, które niekoniecznie ogłaszają informację o rekrutacji. Zdarza się często, że firma ma dopiero zamiar zacząć nabór na dane stanowisko. Zgromadzenie listy e-maili do osób zajmujących się interesujcych nas działem w danej firmie i wysłanie im wiadomości może zaowocować przyspieszeniem procesu rekrutacyjnego.

5. Dowiedz się pierwsza o ofercie - ustaw internetowy alarm


Inną możliwością uzyskania informacji o nowych ogłoszeniach zamieszczanych na portalach internetowych jest ustawienie sobie osobistego alarmu, np. Google Alerts czy na Twitterze. Dzięki takiemu działaniu o wolnym wakacie dowiesz się jako jedna z pierwszych!

Redakcja poleca

REKLAMA