Rynek zakupów grupowych jest w Polsce bardzo rozdrobniony – aż 10 serwisów ma znajomość wspomaganą na poziomie nie niższym niż 10%. Zaraz po Grouponie, którego znajomość wspomagana sięga 83% użytkowników, plasuje się Gruper z 54%. Do czołówki należą jeszcze Mydeal (35%) i Citeam (33%). Szczególnie wynik Citeam jest tu godny uwagi, gdyż jest to serwis będący na rynku znacznie krócej niż pozostałe serwisy z czołówki.
Dominującym sposobem zapoznawania się użytkowników z ofertami jest skrzynka e-mail, jednak można zaobserwować, że systematycznie rosną w siłę agregatory ofert. Najpopularniejszy Grupeo niewiele ustępuje popularnością serwisom Mydeal i Citeam. Można się spodziewać, że w miarę rosnącej liczby ofert zakupów grupowych coraz więcej użytkowników będzie korzystała z agregatorów. Wskazuje na to większa popularność tego kanału wśród osób znających wiele serwisów i kupujących częściej.
„Zakupy grupowe w Polsce mają ogromny potencjał, niezależnie od kategorii usług czy produktów. Osoby, które już korzystają z tej formy zakupów deklarują, że w przyszłości będą kupowały częściej oraz że zdecydują się na nowe kategorie. Większość użytkowników poleca także tę formę zakupów rodzinie i znajomym, dzięki czemu zyskuje ona codziennie nowych klientów. Na pewno istotne jest, aby w tym kanale sprzedaży pojawiło się więcej produktów – w trakcie naszego badania respondenci wskazywali, że takie są ich oczekiwania” – mówi Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu ARC Rynek i Opinia.
Wyniki badań pokazały, że zakupy grupowe to doskonały kanał promocji nowych produktów i usług. Mówią o tym nie tylko zwyczaje zakupowe, takie jak wracanie do firm i usług, z których już się skorzystało, ale także sposób analizowania ofert zakupów grupowych oraz wizerunek serwisów. Ponadto, nie każdy powód obniżki w równym stopniu skłania respondentów do dokonania zakupów. W niektórych kategoriach znacznie lepszym pretekstem okazuje się promocja z okazji urodzin marki niż np. premiera nowej marki.
O badaniu „Zakupy grupowe”
Badanie syndykatowe „Zakupy grupowe” zostało zrealizowane na ogólnopolskiej próbie Internautów (1000 osób) w lipcu 2011r. wspólnie przez ARC Rynek i Opinia (ankiety internetowe) oraz firmę IRC (badanie online buzz).
ARC Rynek i Opinia już od 19 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.
www.arc.com.pl
Epanel.pl to forum badania opinii publicznej założone przez ARC Rynek i Opinia w 2001 roku – wówczas jako pierwsze tego typu narzędzie na rynku polskim. 50 tysięcy zarejestrowanych użytkowników czyni je jednym z największych tego typu forów w Polsce. W 2010 roku za pośrednictwem Epanel.pl ARC Rynek i Opinia zrealizował ponad 100 tysięcy wywiadów.
www.epanel.pl
Interactive Research Center powstała w 2010 roku w oparciu o projekty badawczo-rozwojowe zrealizowane na Uniwersytecie Warszawskim i w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych dotyczące badania treści i linków internetowych i optymalnych sposób analizowania dużych zbiorów danych. Przed 2010 roku projekt był znany jako Wyszukali.pl.
www.ircenter.com/
Porady prawne i finansowe - forum >>