Organizator pod lupą
Pochlebne opinie znajomych to dobra rekomendacja. Wypytaj ich, gdzie i z jakim biurem jeździli. Zajrzyj też na fora internetowe, np. na www.oceniacz.pl, co piszą internauci na temat wybranej agencji. Nie poprzestawaj jednak na tym.Biuro podróży, które organizuje wypoczynek, musi działać legalnie. O tym, czy tak jest, świadczy wpis do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych prowadzonego przez wojewodę właściwego dla siedziby agencji turystycznej. Informację na ten temat uzyskasz w wydziale turystyki urzędu marszałkowskiego lub w internecie na stronie Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych na stronie internetowej http://turystyka.mg.gov.pl.
Przeczytaj umowę...
Kiedy już wybierzesz biuro, weź pod lupę związane z wycieczką dokumenty. Uważnie przeczytaj informację o miejscu zakwaterowania. Nie polegaj na samej ofercie katalogowej, bo jest tak sformułowana, aby wzbudzić twoje zainteresowanie. Dowiedz się, co inni sądzą o hotelu (zajrzyj np. na www.holidaycheck.pl, www. oceniacz.pl).Zapoznaj się z umową (tzw. warunki uczestnictwa), zwróć uwagę, jakie dane o miejscu ona zawiera.- dane organizatora, numer zezwolenia, imię i nazwisko osoby, która podpisuje umowę w imieniu firmy;
- miejsce pobytu lub trasa wycieczki;
- czas trwania wyjazdu;
- rodzaj, kategoria i opis środka transportu;
- data, godzina i miejsce wyjazdu i powrotu;
- rodzaj, kategoria i opis miejsca zakwaterowania
- liczba i rodzaj posiłków;
- cena ze wszystkimi dodatkowymi opłatami, a także informacja kiedy i jak może się ona zmienić. Sprawdź też, na jakie dodatkowe koszty musisz być przygotowana, np. czy klimatyzacja jest płatna.