Reklamacja powinna zawierać:
- twoje dane wraz z adresem, określenie przedmiotu reklamacji i/reklamowanego okresu;
- wysokość kwoty odszkodowania, jeśli domagasz się tego od operatora, numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty pieniędzy.
Reklamację można wnieść:
- w ciągu 12 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana,
- albo w ciągu 12 miesięcy od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej.
Operator ma 30 dni na udzielenie ci odpowiedzi. Jeśli tego nie zrobi, to znaczy, że uznał reklamację.
Gdyby jednak spór się nie zakończył, możesz zwrócić się do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o mediację w tej sprawie.
Jeżeli operator odrzucił mediację, masz prawo zwrócić się o pomoc w rozstrzygnięciu sporu do polubownego sądu konsumenckiego przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Musisz jednak wiedzieć, że postępowanie przed sądem odbędzie się tylko wtedy, gdy wyrażą na nie zgodę obie strony – ty i operator.
Jeżeli masz wątpliwości lub pytania, skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE, tel.: 801 900 859 lub napisz skargę na adres e-mailowy: (uke@uke.gov.pl).
Dobra rada:
Wysokość odszkodowania wynosi 1/15 abonamentu za każdy dzień, gdy byłaś pozbawiona łączności. Za przerwę w łączności krótszą niż 36 godzin odszkodowanie nie przysługuje.
Alicja Hass / Pani domu
Porady prawne i finansowe - forum >>