Gdy masz kłopot z operatorem

kobieta, reklamacja, internet, telefon fot. Dreamstime
Popsuł się Internet? Nie działa kablówka? Nie siedź bezczynnie, tylko zacznij działać. Podpowiadamy, co należy zrobić, aby wyegzekwować swoje prawo do dobrej usługi.
/ 23.11.2011 06:44
kobieta, reklamacja, internet, telefon fot. Dreamstime
Zacznij od złożenia reklamacji. Możesz to zrobić telefonicznie, ustnie do protokołu sporządzonego przez pracownika operatora (wtedy żądaj potwierdzenia przyjęcia reklamacji) lub pisemnie. Reklamację składasz w dowolnej jednostce obsługującej użytkowników danego dostawcy usług.

Reklamacja powinna zawierać:
- twoje dane wraz z adresem, określenie przedmiotu reklamacji i/reklamowanego okresu;
- twój numer ewidencyjny (znajdziesz na rachunku, albo w podpisanej przez ciebie umowie);
- wysokość kwoty odszkodowania, jeśli domagasz się tego od operatora, numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty pieniędzy.

Reklamację można wnieść:

- w ciągu 12 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana,
- albo w ciągu 12 miesięcy od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej.

Operator ma 30 dni  na udzielenie ci odpowiedzi. Jeśli tego nie zrobi, to znaczy, że uznał reklamację.
Gdyby jednak spór się nie zakończył, możesz zwrócić się do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o mediację w tej sprawie.

Jeżeli operator odrzucił mediację, masz prawo zwrócić się o pomoc w rozstrzygnięciu sporu do polubownego sądu konsumenckiego przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Musisz jednak wiedzieć, że postępowanie przed sądem odbędzie się tylko wtedy, gdy wyrażą na nie zgodę obie strony – ty i operator.

Jeżeli masz wątpliwości lub pytania, skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE, tel.: 801 900 859 lub napisz skargę na adres e-mailowy: (uke@uke.gov.pl).

Dobra rada:
Wysokość odszkodowania wynosi 1/15 abonamentu za każdy dzień, gdy byłaś pozbawiona łączności. Za przerwę w łączności krótszą niż 36 godzin odszkodowanie nie przysługuje.

Alicja Hass / Pani domu

Porady prawne i finansowe - forum >>

Redakcja poleca

REKLAMA