Trudne pytania

Jeżeli chcesz się dwiedzieć, jak odpierać wrogie pytania, jeżeli interesuje Cię, jak radzić sobie z oskarżeniami lub oszczerwstwem, jeżeli chciałbyś zwracać słowa atakujących przeciwko nim - sięgnij po poradnik "W krzyżowym ogniu pytań - sztuka odpowiedzi na trudne pytania". Ta książka, czerpiąc przykłady z debat prezydenckich w USA, podpowiada m. in. jak i kiedy odpowiadać pytaniem na pytanie, jak nawiązać dobry kontakt z publicznością i kontrolować jej reakcję.
/ 08.04.2007 22:10

Stoisz przed publicznością… i nagle z tłumu pada prowokacyjne:
"To nieprawda. Wszyscy wiemy, że jest inaczej. Dlaczego nas oszukujesz?".
To pytanie kompletnie Cię zaskakuje. Czujesz na sobie nieprzychylne spojrzenia ludzi. Występujesz samotnie przeciwko wszystkim. Próbujesz zebrać myśli. W końcu nieudolnie zaczynasz się bronić. Łamie Ci się głos. Tracisz wiarygodność. Stajesz się nikłą postacią przypartą do muru, zwierzyną łowną pod obstrzałem coraz bardziej wrogich pytań. Już po Tobie.

Taki czarny scenariusz może zrealizować się w przypadku każdego z nas podczas jakiegokolwiek wystąpienia publicznego: konferencji, prezentacji biznesowej, rozmowy w sprawie pracy, szkolenia czy wywiadu. Co zrobisz, gdy na forum ktoś zada Ci miażdżące pytanie? Czas, aby się nad tym zastanowić i przygotować na tę okoliczność, masz właśnie TERAZ, a nie potem, gdy będzie za późno - kiedy górę wezmą emocje i zorientujesz się, że już ubrano Cię w skórę ofiary.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak odpierać wrogie pytania, jeżeli interesuje Cię, jak radzić sobie z oskarżeniami lub oszczerstwem, jeżeli chciałbyś zwracać słowa atakujących przeciwko nim - sięgnij po poradnik "W krzyżowym ogniu pytań - sztuka odpowiedzi na trudne pytania".

Ta książka, czerpiąc przykłady z debat prezydenckich w USA, podpowiada m. in. jak i kiedy odpowiadać pytaniem na pytanie, jak nawiązać dobry kontakt z publicznością i kontrolować jej reakcję. Po tej lekturze będziesz dobrze przygotowany do wszelkiego rodzaju wystąpień publicznych.

Wydawałoby się, że po poradnik sięgną przede wszystkim dyrektorowie i specjaliści do spraw public relations. Mam jednak nadzieję, że tak nie będzie, bo przekazana w książce wiedza przyda się każdemu, kto kiedykolwiek został oczerniony, oskarżony, kto nie zawsze potrafi z refleksem odpowiedzieć na zaczepne bądź podchwytliwe pytanie (np. szefa) lub komu po prostu brakuje pewności siebie w trakcie odpowiedzi na trudne pytania.

Jerry Weissman przygotowywał do wystąpień publicznych blisko 500 dyrektorów zarządzających dużych i średnich korporacji. Założył i prowadzi firmę szkoleniową Power Presentation Ltd. Do jej klientów zaliczają się m.in. Yahoo!, Intel, Cisco Systems, Intuit, Dolby Laboratories i Microsoft.

Wydawnictwo HELION

Redakcja poleca

REKLAMA