"Techniki kreatywności"

„Techniki kreatywności”, napisana przez dr Matthiasa Nollke i wydana w Polsce przez wydawnictwo Flashbook.pl we współpracy z On Board PR jest znakomitym kompendium wiedzy na temat mitów i prawd związanych z ...
/ 03.03.2008 18:36
Książka „Techniki kreatywności”, napisana przez dr Matthiasa Nollke i wydana w Polsce przez wydawnictwo Flashbook.pl we współpracy z On Board PR jest znakomitym kompendium wiedzy na temat mitów i prawd związanych z wykorzystywaniem i doskonaleniem kreatywności. Pojęciem, które robi prawdziwą furorę.

Każdy może zastosować opisane w książce techniki, zarówno w biurze, jak i do rozwiązywania codziennych problemów.

Autor najpierw rozprawia się z pokutującymi ciągle mitami na temat kreatywności, jak choćby takim, że jest to umiejętność przydatna tylko w niektórych rodzajach pracy zawodowej oraz niemożliwa do nauczenia. Przekonująco pokazuje jak można wykorzystać kreatywność w różnych sytuacjach, do rozwiązywania różnych problemów i jak ją w sobie rozwijać.

„Kreatywność kojarzona jest często z wielkimi osiągnięciami, na przykład wynalezieniem nowego produktu, przełomową innowacją lub odkryciem godnym Nagrody Nobla. Jest to niepotrzebne ograniczenie tego pojęcia.” – twierdzi dr Matthias Nollke.

Autor zachęca do odkrycia w sobie potencjału kreatywności. Stanie się to znacznie łatwiejsze, gdy odrzucimy niepotrzebne ograniczenia i przestaniemy uważać kreatywność za wrodzoną umiejętność grupki szczęściarzy, niedostępną zwykłemu śmiertelnikowi. Aby sprawdzić jaki jest nasz potencjał w tej dziedzinie wystarczy rozwiązać kilka prostych testów opisanych szczegółowo w książce.

„Techniki kreatywności” składają się z czterech rozdziałów, prowadzących czytelnika od ogółu do szczegółu. Najpierw dowiadujemy się czym w ogóle jest kreatywność, na czym polega i jak się przejawia. W drugim rozdziale autor opisuje proces, jakim jest znajdowanie kreatywnych rozwiązań i wprowadzanie ich w życie. W rozdziale trzecim czekają na nas dokładne opisy najpopularniejszych i najefektywniejszych technik kreatywnych, takich jak burza mózgów, bisocjacja, synektyka czy prowokacja mentalna. I wreszcie rozdział czwarty poświęcony jest praktycznemu zastosowaniu kreatywności, pielęgnowaniu jej w firmie i w poszczególnych pracownikach.

Książka ma bardzo przejrzysty układ, ułatwiający odszukanie fragmentów szczególnie interesujących dla czytelnika i wracanie o nich. Jej szczególną zaletą jest przystępność, umożliwiająca korzystanie z przedstawionych wskazówek dosłownie każdemu.

Patronami książki są: portal Interia.pl oraz serwisy Bankier.pl i Twoja-firma.pl

Informacje o autorze:
dr Matthias Nollke – dziennikarz, autor wielu fachowych artykułów i publikacji książkowych. Stały współpracownik wielu wydawnictw i stacji Bayerischer Rundfunk. Doradca wielu przedsiębiorstw, doświadczony w obszarach dotyczących miękkich umiejętności, podejmowania decyzji i zarządzania.

Informacje o książce:

Tytuł: „Techniki kreatywności”, podtytuł: „Jak wpadać na lepsze pomysły”
Autor: dr Mattias Noelke
Tłumaczenie: Magdalena Weiner
Wydawca: Wydawnictwo Flashbook.pl we współpracy z On Board PR
Format: 160x215 mm
Objętość: 112 str.
Oprawa: miękka
Cena detaliczna: 24 zł 90 gr
Dostępność: w ogólnopolskiej sieci Empik, w kilkudziesięciu księgarniach na terenie całej Polski, w sprzedaży wysyłkowej (m.in. w księgarni Merlin.pl)

Redakcja poleca

REKLAMA