Konflikt większości z nas kojarzy się negatywnie. Konflikty są nieprzyjemne, męczące i denerwujące nie tylko dla osób, które biorą w nich udział, ale także dla otoczenia. Agresja rodzi agresję - w przypadku konfliktów w firmie oraz w życiu prywatnym. Konflikt kończy się zazwyczaj albo kontynuacją wzajemnej niechęci, albo rozstaniem (partnerów czy pracownika z firmą), albo wyjściem z kryzysu, które jest powiązane ze wzmocnieniem grupy bądź związku.
Dlaczego dochodzi do konfliktów? Jakie zachowanie sprzyja powstawaniu konfliktów? Kiedy należy interweniować? Jak pogodzić skłócone osoby? Jak zapobiegać konfliktom?
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poradniku "Rozwiązywanie konfliktów". Został on opatrzony podtytułem "Praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów". Pomimo tego, iż większość przykładów oparta jest o sytuacje zawodowe, wszystkie opisane w książce techniki można z powodzeniem stosować poza biurem - w konfliktach rodzinnych, przyjacielskich czy małżeńskich.
Przedstawione rady pomagają poruszać się w sferze skomplikowanych relacji międzyludzkich.
Książka wyjaśnia, jakie są przyczyny i powiązania konfliktów oraz w jaki sposób konflikty eskalują i do czego mogą doprowadzić. Przedstawia konkretne środki zaradcze i kroki, które należy podjąć, aby skłonić zwaśnione strony do zakończenia sporu i podjęcia konstruktywnych działań oraz metody zapobiegania konfliktom.
Fredric Bohm i Stefan Laurell - autorzy są psychologami i pracują jako konsultanci w szwedzkiej firmie konsultingowej Educator Human Resources. Obaj zawodowo zajmują się doradztwem w zakresie relacji między pracownikami i rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy.
Wydawnictwo BL Info Polska
Rozwiązywanie konfliktów
Konflikt większości z nas kojarzy się negatywnie. Konflikty są nieprzyjemne, męczące i denerwujące nie tylko dla osób, które biorą w nich udział, ale także dla otoczenia. Agresja rodzi agresję - w przypadku konfliktów w firmie oraz w życiu prywatnym. Konflikt kończy się zazwyczaj albo kontynuacją wzajemnej niechęci, albo rozstaniem (partnerów czy pracownika z firmą), albo wyjściem z kryzysu, które jest powiązane ze wzmocnieniem grupy bądź związku.