Jak radzić sobie z lękiem

Niepewność i irracjonalne obawy wyniszczają nas od wewnątrz. Źle sypiamy, denerwujemy się bez konkretnego powodu i zamykamy się w sobie. Niektóre obawy wynieśliśmy z domu, a inne powstały w szkole i pracy. Jakieś lęki ma prawie każdy z nas. Możesz je tolerować i pozwalać, by nadal przeszkadzały w życiu (sam po dłuższym czasie zapewne do nich przywykniesz i przestaniesz je zauważać, ale otoczenie nigdy o nich nie zapomni). Możesz też pozbyć się ich raz na zawsze. Wybór należy do Ciebie.
/ 18.11.2007 20:55
Niepewność i irracjonalne obawy wyniszczają nas od wewnątrz. Źle sypiamy, denerwujemy się bez konkretnego powodu i zamykamy się w sobie. Niektóre obawy wynieśliśmy z domu, a inne powstały w szkole i pracy. Jakieś lęki ma prawie każdy z nas. Możesz je tolerować i pozwalać, by nadal przeszkadzały w życiu (sam po dłuższym czasie zapewne do nich przywykniesz i przestaniesz je zauważać, ale otoczenie nigdy o nich nie zapomni). Możesz też pozbyć się ich raz na zawsze. Wybór należy do Ciebie.

Jeśli wybrałeś drugą opcję i chcesz pokonać to, co Cię trapi, będziesz potrzebować wiedzy - narzędzi, z pomocą których sam rozwiążesz problem. Takie narzędzia podsuwa niewielki poradnik "Jak radzić sobie z lękiem - 10 prostych sposobów na złagodzenie lęku, strachu i zmartwień". Te 10 sposobów to kolejno:
  1. Rozluźnienie ciała
  2. Rozluźnienie umysłu
  3. Bycie realistą
  4. Stawienie czoła lękowi
  5. Regularne ćwiczenia
  6. Właściwe odżywianie
  7. Dbanie o siebie
  8. Uproszczenie swojego życia
  9. Wyłączenie zmartwień
  10. Natychmiastowe wdrożenie w życie strategii związanych z radzeniem sobie z lękiem

Dzięki poradnikowi "Jak radzić sobie z lękiem - 10 prostych sposobów na złagodzenie lęku, strachu i zmartwień" poznasz rodzaje lęków - od powszechnych fobii społecznych do gorączkowych obsesji, wyodrębnisz nakazy i zakazy cywilizacyjne, które oddalają Cię od naturalnego trybu życia, dowiesz się, jak znaleźć więcej czasu dla siebie w napiętym grafiku, przekonasz się, jak możesz uprościć swoje życie i znaleźć ukojenie, ocenisz, na ile niszczą Cię zmartwienia oraz nauczysz się kontrolować lęki (wyłączać zmartwienia).

Doktor Edmund J. Bourne od dwudziestu lat specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych. Był dyrektorem Centrum Leczenia Lęków w Kalifornii. Jest autorem dwóch książek na temat walki z lękiem, które odbiły się szerokim echem wśród lekarzy i pacjentów na całym świecie.

Lorna Garano jest zawodową redaktorką. Ma na swoim koncie wiele książek i artykułów prasowych.

Wydawnictwo Sensus
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)