Graj tak, żeby wygrać!!!

Chcesz wygrać samochód za hasło reklamowe, mikser za zdjęcia z wakacji i laptopa za wysłanie sms’a? Oto podpowiedzi, jak to zrobić.
/ 25.03.2010 07:52
Chcesz wygrać samochód za hasło reklamowe, mikser za zdjęcia z wakacji i laptopa za wysłanie sms’a? Oto podpowiedzi, jak to zrobić.

Myślisz czasem: „Ja to nie mam szczęścia. Nigdy nic nie wygrałam, nawet torebki foliowej?” Nie jesteś w tym fakcie samotna. Jeżeli chodzi o konkursy, większość z nas uważa się raczej za pechowców niż szczęściarzy i większość z nas przypomina w tym Jasia ze starego dowcipu o graniu na loterii: Jaś codziennie wieczorem prosił Boga: „Spraw żebym w końcu coś wygrał”. Pewnego wieczoru słyszał głos: „Jasiu, daj mi szansę i kup los”.
Jeżeli Ty także zawsze miałaś apetyt na wygraną, zabierz się za robienie zdjęć na konkurs fotograficzny lub układanie hasła reklamowego. Ja podpowiem ci, jak grać, by wygrać. Reszta zależy od ciebie. Życzę szczęścia!

Graj tak, żeby wygrać!!!

Gdzie szukać konkursów?
Zajrzyj do internetu
Jest tam ogromna baza konkursów: sms’owych, z nagrodami gwarantowanymi, dla zbieraczy (20 opakowań, 100 nakrętek itp.), fotograficznych, graficznych, na opowiadanie itp. Nie zapomnij zajrzeć na tutejsze forum, by podyskutować z innymi graczami i zapytać ich o radę.
Jeśli interesują cię zabawy, w których trzeba coś stworzyć, np. hasło reklamowe lub rysunek, to są portale skierowane do twórców i ich klientów, w których znajdziesz m.in. dział „konkursy”.
Wciąż Malo? Wpisz w wyszukiwarkę takie zapytanie jak: „wymyśl hasło”, „konkurs fotograficzny” itp.

Oglądaj reklamy
Wielkim kampaniom organizowanym w związku z wprowadzeniem nowego produktu często towarzyszą konkursy. Jeżeli więc w przerwie filmu dowiesz się, że wkrótce na rynku pojawi się, np. piwo o smaku jagodowym, następnym razem gdy będziesz w sklepie rzuć na nie okiem. Sprawdź, czy butelka nie jest oklejona etykietami z napisem: „Wygraj!”. Przyjrzyj się tez reklamom w gazetach. Kiedy jedziesz, np. pociągiem nad morze lub w góry i w swoim ulubionym magazynie przeczytałaś już wszystko, a twój towarzysz podróży śpi, przewertuj reklamy. Sprawdź, co napisano na dole, drobnym drukiem. Może tu kryje się twoja szansa.

Nie trać czasu w kolejce
Przejrzyj dokładnie ulotki, leżące przy kasie. Z nich często można dowiedzieć się o aktualnych konkursach.

Słuchaj radia
Nie wahaj się chwycić za słuchawkę w obawie przed rozmową na antenie. Po kilku występach w radiu zamarzy ci się przed kamerami.

Jak grać by nie zbankrutować?
Wybierz właściwy konkurs
Bądźmy szczere: w audiotele trzeba mieć naprawdę dużo szczęścia, by wygrać. W końcu odpowiedź na takie pytanie jak: „Czy Paryż jest stolicą Francji?” nie wymaga wielkiej wiedzy, a wysłanie sms’a dużego wysiłku. Konkurencja jest więc ogromna. Jeżeli chcesz zwiększyć swoje szanse, wybierz zabawę w której trzeba się trochę postarać, by dostać prezent – napisać opowiadanie czy wysłać fotoreportaż.

Nastaw budzik
Wolisz wysłać sms’a niż spędzać popołudnie na główkowaniu? Postaw na konkursy, w których wygrywa pierwszych kilkadziesiąt poprawnych odpowiedzi, a sms’y należy wysłać konkretnego dnia, o konkretnej godzinie. Przygotuj się wcześniej – napisz wiadomość, nastaw budzik na „godzinę zero”, a kiedy zadzwoni alarm, wciśnij „wyślij”.

Wybieraj to, co lubisz
Jeżeli skorzystasz z moich wcześniejszych rad, już po tygodniu stwierdzisz: „Tego jest rzeczywiście mnóstwo”. Nie ma więc potrzeby, żebyś kupowała sok jabłkowy (skoro wolisz bananowy) tylko dlatego, że możesz za to dostać mp3. znajdź coś, co będzie cię bawić i nie narazi na wielkie koszty.

Graj przez Internet
Zwłaszcza jeżeli nie cierpisz na nadmiar pieniędzy. Wysłanie kilkunastu listów z odpowiedziami może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych. Sieć jest zdecydowanie tańsza i szybsza.

Jak zdobyć nagrodę?
Czytaj uważnie regulamin
Żeby się nie okazało, że nie możesz odebrać nagrody, bo wyrzuciłaś paragon.

Załóż notes i noś go przy sobie

Wpisuj do niego konkursy, które cię zainteresują: zasady, datę zakończenia i swoje pomysły. Jeżeli zadaniem jest wymyślenie hasła reklamowego dla nowego modelu samochodu, zanotuj hasła promujące inne auta. To będzie dobra lekcja i sposób na sprawdzenie, czy wymyślony przez ciebie, superoryginalny slogan nie został już gdzieś użyty.
Sprawdź również, w jaki sposób producent promował swoje starsze modele. Dzięki temu łatwiej ci będzie przewidzieć, czy w jego oczach większym uznaniem cieszy się proste hasło, czy dowcipna rymowanka. Jeżeli na przykład wykorzystał ostatnio slogan: „Kup nasz samochód” lub „U nas najlepsze auta”, może nie być zachwycony z twojego wypracowania, które nawiązuje do sonetów Szekspira.

Ucz się od innych

Oglądaj zdjęcia i czytaj prace zwycięzców innych konkursów. Możesz także kupić miesięcznik „Press” – przeczytasz w nim m.in. najnowsze slogany reklamowe, dowiesz się, które zostały uznane
za naprawdę dobre i dlaczego.

Zaskocz komisję
Swoim sposobem patrzenia na znane rzeczy w nieznany sposób (gdy robisz zdjęcia) i łączenie pojęć, które pozornie zupełnie do siebie nie pasują (gdy wymyślasz hasło reklamowe). Modyfikuj przysłowia lub teksty piosenek i nadawaj im zaskakujące znaczenie. Weź przykład z : „Żubr w trawie puszczy”.

Włóż serce w wymyślanie
Jeżeli twoim zadaniem jest zaprojektowanie koszulki czy etykiety na butelkę wody mineralnej, wykorzystaj w swojej pracy, co jest ci bliskie. Zawsze fascynowały się ptaki – rysujesz je, masz bluzkę w papugi i album ze zdjęciami mew? Umieść skrzydlatych przyjaciół na swoim projekcie. Twoje dzieło będzie miało większa siłę rażenia. Jeżeli robisz zdjęcia, niech będą na nim widoczne emocje (zwłaszcza gdy fotografujesz ludzi) i twoje rzeczywiste zainteresowania (las, zamki, zwierzęta).

Ćwicz i dokonuj selekcji
Pisząc słowa piosenki reklamowej, pozwól sobie na słowotok, wypisuj pomysły, zdania, tytuły, które przyjdą ci do głowy, a dopiero potem wybieraj i modyfikuj. Podobnie zrób
z projektami graficznymi czy zdjęciami. Jeżeli masz tradycyjny aparat, wytnij w kartce papieru ramkę wielkości zdjęcia i oglądaj przez nią świat. Sprawdzaj, czy ten sam pejzaż lepiej wygląda, gdy ustawisz drzewo w centrum kadru czy po prawej stronie kadru.

Poproś o pomoc
Zrobiłaś 100 zdjęć pt.: „Spotkanie o poranku” i wszystkie wydają ci się genialne? Daj je do przejrzenia przyjaciółce. Tylko nie zachowuj się jak przewodnik w muzeum. Nie każ przyglądać się fotce wujka Staśka i nie przekonuj: „Ty nie wiesz, ale on zazwyczaj chodzi w garniturze, a ja go uchwyciłam w kąpielówkach”. Zwróć uwagę na to, którym zdjęciom przygląda się przyjaciółka i o których mówi, np. „Nie wiedziałam, że tak może wyglądać kot”. To właśnie te fotki maja szansę zdobyć 1. miejsce.
By wygrać radio samochodowe musisz wysłać 50 nakrętek po półlitrowej coli? Zaangażuj znajomych. Niech zbierają razem z tobą. Tylko później nie zapomnij się odwdzięczyć.

Zadbaj o opakowanie
Wysyłasz swoje prace pocztą tradycyjną? Wybierz kopertę, której nie można przeoczyć – czerwoną, większa niż standardowa, we wzorki albo wykonaną z grubszego papieru.

Karolina Kamedulska

Redakcja poleca

REKLAMA