Starszeństwo kart – zwykłe. Karty mają następującą wartość w oczkach: A – 11 oczek, K – 4, D – 3, W – 2, pozostałe – według liczby punktów na karcie.
Przed rozdaniem gracze stawiają na bank wcześniej ustaloną kwotę pieniędzy. Rozdaje się po 3 karty każdemu. Górną kartę pozostałej talii odkrywa się i kładzie obok. Kolor tej karty – to kolor atutowy. Pozostałe karty kładzie się koszulką do góry w poprzek odkrytego atu.
Rozdający i gracz siedzący po jego lewej stronie mają obowiązek grać. Pozostali gracze mogą spasować lub rzucić swoje karty i dobrać z talii 3 inne. Po dobraniu nowych kart, gracz powinien grać.
Gracz, który w rozdaniu otrzymał trzy karty jednakowych figur lub jednego koloru (trójka) – zgłasza to i zabiera bank. W przypadku trójki atutowej – odwraca ją koszulką do góry i pozostali gracze losują z niej po jednej karcie. Następnie ci gracze wypłacają posiadaczowi trójki tyle ile punktów jest na wylosowanej przez każdego z nich karcie.
Jeśli nikt z graczy nie otrzymał trójki – rozpoczyna się rozgrywkę. Pierwszy ruch należy do gracza siedzącego po lewej stronie rozdającego. Wychodzi się jedną kartą, którą należy przebijać inną. Jeśli gracz nie może przebić zagranej karty – dokłada swoją zakrytą kartę. Kolejny gracz dokłada swoją. Gracz, dokładając wyższą kartę niezależnie od koloru, zabiera wziątkę. Nie dotyczy to kart w kolorze atutowym, które zawsze są ważniejsze od kart w innym kolorze.
Kolejny ruch należy do pobierającego wziątkę. Po rozgrywce wszystkich trzech kart podlicza się wziątki każdego gracza. Ten, kto pobrał trzy wziątki, zabiera bank. Jeśli takiego gracza nie ma – bank przechodzi na kolejne rozdanie. Istnieje również nieco różniąca się od poprzedniej wersja tej gry, która przeznaczona jest dla 2 – 5 osób. W tym przypadku potrzebna jest talia 32 kart. K¦ wart jest 11 oczek, 9¦ – 10 oczek.
Po rozdaniu gracze zgłaszają trójki. Trójka w tej wersji gry może składać się wyłącznie z trzech kart o jednakowych figurach. Przy większej ilości trójek ich wysokość określana jest według liczby punktów na składających się na nich kartach. Posiadacz wyższej trójka zabiera bank.
W przypadku, gdy żaden z graczy nie posiada trójki – przeprowadza się rozgrywkę. Podczas rozgrywki K¦ oraz 9¦ grają jak zwykłe karty w swoim kolorze. Pobierający 3 wziątki zabiera bank, 2 wziątki – połowę banku. Gracz, który nie pobrał żadnej wziątki, dostawia na bank wcześniej ustaloną kwotę pieniędzy.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA