Reduda

Reduda
W grze może brać udział dowolna liczba osób. Na każdych trzech graczy potrzebna jest talia 52 kart wraz z trzema Jokerami: dwoma czarnymi i jednym czerwonym.
/ 04.02.2010 12:41
Reduda

Rozdaje się po 7 kart każdemu graczowi. Kartę górną pozostałej talii odkrywa się i kładzie przed graczem siedzącym po lewej stronie rozdającego. Kolor tej karty określa kolor atutowy dla tego gracza. W ten sam sposób odkrywa się kolory atutowe pozostałym graczom. Następnie należy odkryć jeszcze jedną kartę, której kolor będzie odgrywał rolę wspólnego dla wszystkich graczy koloru atutowego.

Po określeniu już wszystkich atu, pozostałe karty należy podzielić na równe części pomiędzy graczy i wspólnego atu. Na przykład: jeśli graczy jest 4, to karty należy podzielić na 5 równych części. W przypadku, gdy liczba kart nie dzieli się na równe części, końcówkę należy położyć na atu.

System atu w tej grze jest następujący:

  • Reduda czerwona-najwyższa karta (Joker czerwony) – przebija trzy dowolne karty lub redudę czarną z jedną dowolną kartą, również przekazuje każdą kartę,
  • Reduda czarna (czarny Joker) – przebija dwie dowolne karty, lecz nigdy redudy czerwonej, natomiast razem ze wspólnym atu może przebić
    redudę czerwoną, również przekazuje każdą kartę,
  • Wspólny atu – przebija każdą kartę oprócz czerwonej i czarnej redudy,
  • Atu poszczególnego gracza – przebija każdą kartę oprócz czerwonej redudy, czarnej redudy oraz wspólnego atu, własny atu ma znaczenie
    wyłącznie dla jego właściciela.

Zasady rozgrywki w tej grze identyczne jak w „Durniu przekazywanym”. Istnieją jednak pewne różnice. Mianowicie, przekazywać zagrane karty do następnego gracza można również po dorzuceniu do nich kart przez innych graczy. Graczowi, który ma jedną kartę można przekazać maksymalnie 3 zwykłe karty, który posiada dwie – maksymalnie 4, itd. Po każdym ruchu gracze dobierają sobie karty z tych kart, które otrzymali przy rozdaniu. Po wyczerpaniu własnych kart dobór kontynuuje się z kart wspólnego atu.

Wygrywa gracz, który jako pierwszy zejdzie ze swoich kart w momencie, gdy nie ma możliwości dobrania. Przegrywa natomiast ten, który jako ostatni zostaje z kartami.

Źródło: Wydawca KARUZELA

Redakcja poleca

REKLAMA