W rozdaniu każdy gracz otrzymuje 8 kart. Pierwszy ruch należy do gracza siedzącego po lewej stronie rozdającego, kolejny – do pobierającego wziątkę. Na zagraną kartę należy dokładać kartę tego danego koloru, przy braku takiej – dowolną. Pierwszą rundę przeprowadza się pod hasłem: „nie pobierać wziątek”. Gracz pobierający wziątkę otrzymuje za każdą 2 karne oczka. Łączna ilość wziątek – to 8, więc wszystkich karnych oczek jest 16.
Po rozgrywce i zanotowaniu liczby oczek rozdaje gracz po lewej stronie poprzedniego rozdającego. Drugą rundę przeprowadza się pod hasłem: „nie pobierać chłopaków”. Gracze otrzymują 4 karne oczka za każdego W w pobranej wziątce. Trzecia runda – „nie pobierać dziewczynek”. Gracze otrzymują 4 karne oczka za każdą D w pobranej wziątce. Czwarta runda – „nie pobierać kier” – 2 karne oczka za każdą kartę w kolorze kier w pobranej wziątce. W tej rundzie gracze nie mają prawa zagrać kolorem ¦ posiadając karty innych kolorów. Natomiast gdy gracz nie ma żadnej karty w kier – może zagrywać kartą innego koloru.
Następnie w piątej rundzie gry po 8 karnych oczek otrzymują gracze, którzy pobrali dwie ostatnie wziątki.
Podczas szóstej rundy gracz, pobierający z wziątką „gąg” – K kier, otrzymuje 16 karnych oczek. W tej rundzie gracze również nie mogą zagrywać kartami w kolorze kier, posiadając inne kolory. „Gąg” gracz powinien zrzucić jak najszybciej.
Siódma, ostatnia runda nazywa się „kalambur”. Podczas tej rundy gracze otrzymują karne oczka za wszystko: za pobrane wziątki, W, D, „gąg”, dwie ostatnie wziątki i za kier. Również podczas tej rundy nie można posiadając innego koloru, zagrywać kier. „Gąg” zrzuca się jak najszybciej.
Liczba oczek zanotowanych przez graczy w każdej z pierwszych sześciu rund powinna równać się 16. Zanotowanych po „kalamburze” – 96. Po ostatniej rundzie podlicza się wspólnie uzbierane oczka, których powinno być 192.
Po podliczeniu oczek rozpoczyna się odgrywanie się. Rozdający rozdaje 3 karty graczowi po swojej lewej stronie. Ten gracz ustala kolor atutowy. Następnie rozdaje się po 3 karty pozostałym graczom oraz do końca całą talię.
Pierwszy ruch należy do gracza ustalającego atu, kolejny – do pobierającego wziątkę. Na zagraną kartę dokłada się kartę tego samego koloru bądź, przy braku takiej – atutową. Wychodzić atu, posiadając inne kolory, ma prawo wyłącznie gracz, ustalający atu. Po rozgrywce podliczane są pobrane wziątki. Za każdą wziątkę gracz otrzymuje 3 oczka. Razem za 8 wziątek gracze otrzymują 24 oczka. W następnej grze rozdającym zostaje ten gracz, który ustalał atu w grze poprzedniej. Podliczanie oczek następuje po tym, jak każdy z graczy 2 razy ustali kolor atutowy. Od liczby oczek uzbieranych przy odgrywaniu się należy odjąć liczbę karnych oczek.
Różnicę „na minus” lub „plus” notuje się i końcowy wynik określa bądź czystą wygraną bądź też przegraną.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA