Każdy gracz otrzymuje 4 karty. Po sprawdzeniu kart rozpoczyna się licytacja.
Jako pierwszy na bank stawia gracz siedzący po lewej stronie rozdającego. Gracze mogą stawiać kwotę nie niższą od ustalonej lub też rezygnować z gry zrzucając swoje karty. Stawka kolejnego gracza nie może być niższa od stawki poprzedniego. W przypadku, gdy kolejny gracz postawił więcej, poprzedni w czasie kolejnego swojego ruchu powinien dostawić różnicę.
W momencie, gdy zostanie dwóch graczy (pozostali zrzucą karty) każdy z nich może odkryć swoje karty. Gracz, który uzbiera więcej oczek – wygrywa. Wartość kart w oczkach jest następująca: K, D, W i 10 – po 1 oczku, A i 9 – po 0 oczek. Na przykład: A pik, K pik, D trefl i D pik dają razem 3 oczka. Natomiast trzy karty jednakowych figur warte są 6 oczek. Na przykład: D pik, D trefl, D kier i K kier razem dają 7 oczek (trzy D to 6 oczek plus 1 oczko za K).
Poza tym:
- cztery A warte są 0 oczek,
- cztery K – 8 oczek,
- inne cztery karty jednakowych figur warte są 9 oczek,
- „mariaż” (Di K jednego koloru) – 4 oczka.
Na przykład:
1) K pik i D pik – mariaż – 4 oczka, A pik – 0 oczek i dziewiątka – 0 oczek. Razem – 4 oczka.
2) K pik i D pik – mariaż – 4 oczka, Król pikowy – 1 oczko i 10 karo – 1 oczko. Razem – 6 oczek.
- „bezik” (D i W czerwonego lub czarnego koloru) – 4 oczka,
- rosnący sekwens z trzech kart jednego koloru – 6 oczek,
- rosnący sekwens z czterech kart jednego koloru – 9 oczek.
Przy dwóch ostatnich kombinacjach kart nie należy dodatkowo wliczać oczek za mariaże.
- dwa „beziki” (najwyższa kombinacja) warte są 9 oczek, na przykład: D pik i W trefl oraz D kier i W karo.
Przy zbiegu różnych kombinacji kart oczka należy liczyć za każdą oddzielnie. Na przykład: K pik, D pik, W pik i W trefl razem dają 10 oczek (za pikowy sekwens składający się z W, D i K– 6 oczek oraz za „bezik” z D pik i W trefl – 4 oczka).
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA