Ten weekend będzie stał pod znakiem obrazu Darrena Aronofsky'ego. "Czarny łabędź" otrzymał cztery nominacje do Złotego Globa i aż dwanaście do nagrody BAFTA. Natalie Portman dzięki roli ambitnej baletnicy odebrała Złotego Globa. Ma również szansę na Oscara. To film, który na pewno trzeba zobaczyć.
"Czarny łabędź" (reż. Darren Aronofsky)
Dyrektor teatru Thomas (Vincent Cassel) decyduje się dokonać zmian w obsadzie i zastąpić znajdującą się u kresu swojej kariery primabalerinę Beth MacIntyre (Winona Ryder), do tej pory odgrywającą rolę księżniczki Odetty. Na myśl przychodzą mu dwie kandydatki - Nina (Natalie Portman) oraz Lilly (Mila Kunis). Pierwsza z nich wydaje się idealnie pasować do roli Białego Łabędzia, druga do jej przeciwieństwa - Czarnego. Odettę może zagrać tylko jedna z nich, ta, której uda się połączyć niewinność i grację Białego Łabędzia ze zmysłowością Czarnego. Między dziewczynami rodzi się rywalizacja. Na domiar złego Nina pada ofiarą brutalnego gwałtu i zaczyna miewać omamy. Stopniowo odkrywa ciemną stronę swojego charakteru. Czuje, że nic nie stanie jej na przeszkodzie w odegraniu roli Czarnego Łabędzia...
"Czarny łabędź" (reż. Darren Aronofsky)
"Och, Karol 2" (reż. Piotr Wereśniak)
Karol (Piotr Adamczyk) jest świetnie zarabiającym pracownikiem dużej firmy. Jeździ sportowym samochodem, posiada piękny dom i ma niebywałą słabość do kobiet. Choć w domu czeka na niego piękna narzeczona (Małgorzata Socha), Karol nie może oprzeć się swoim trzem kochankom: infantylnej i słodziutkiej Paulinie (Marta Żmuda Trzebiatowska), ostrej Wandzie (Małgorzata Foremniak), która uwielbia zabawy z pejczem oraz nieco zachowaczej, acz namiętnej Irenie (Katrzyna Zielińska). Karol skacze z łóżka do łóżka, realizując ich kolejne zachcianki. Każda bajka musi się kiedyś skończyć. Gdy narzeczona Karola odkrywa prawdę, planuje naprawdę dotkliwą zemstę...
"Och, Karol 2" (reż. Piotr Wereśniak)
"Wkraczając w pustkę" (reż. Gaspar Noé)
Do Tokio przybywają Oscar i Linda. On zaczyna handlować narkotykami. Ona dorabia jako striptizerka. Pewnej nocy Oscar zostaje przyłapany przez policję i zastrzelony. Jego duch postanawia jednak strzec siostry, odmawia opuszczenia świata żywych i rozpoczyna przepełnioną koszmarnymi wizjami wędrówkę przez mroki Tokio.
"Wkraczając w pustkę" (reż. Gaspar Noé)
"Ajami" (reż. Scandar Copti,Yaron Shani)
Ajami to pierwszy film fabularny, nakręcony wspólnie przez Palestyńczyka i Żyda. Być może dlatego w tak wnikliwy i obiektywny sposób pokazuje wspólną przestrzeń funkcjonowania palestyńskiej i izraelskiej społeczności. Film powstawał przez 7 lat, a jego bazą były parateatralne warsztaty, organizowane i prowadzone przez obu reżyserów filmu. W Ajami grają więc amatorzy, którzy tworzyli rolę improwizując przed kamerą bez scenariusza.
"Ajami" (reż. Scandar Copti,Yaron Shani)
Ajami odzwierciedla dwa punkty widzenia konfliktu palestyńskiej i izraelskiej kultury, podkreśla jego absurdalne perspektywy, a także związaną z nim agresję. Pomimo odmiennego pochodzenia i społeczno-politycznych korzeni, obu reżyserów filmu łączy jednak podobna skala wrażliwości, a także taka sama pasja kina. Świadomi, jak pełne przemocy jest życie w Ajami – największej arabskiej dzielnicy Jaffy, starają się oni wiernie oddać jej realia w filmie. [opis dystrybutora]
"Lampart" (reż. Luchino Visconti)
Ekranizacja powieści Giuseppe Tomasi Di Lampedusy. Akcja filmu rozgrywa się około roku 1860 na Sycylii, w czasie narastających niepokojów społecznych, powstania Garibaldiego i zmierzchu arystokracji. Sycylijski książę zdaje sobie sprawę, że musi zaakceptować zachodzące zmiany. Zgadza się na ślub bratanka z córką zamożnego mieszczanina. Wielki bal jest kwintesencją nadchodzących czasów. [opis dystrybutora]
Oprac. na podstawie mat. prasowych