„Weronika postanawia umrzeć” (reż. Emily Young)
Ekranizacja głośnej powieści jednego z popularniejszych współczesnych pisarzy, Paulo Coelho - autora takich bestsellerów jak „Alchemik”, „Brida” czy „Jedenaście minut”.
Człowiek z reguły nie docenia tego, co ma. Wciąż goniąc za czymś, ciągle szukając czegoś bliżej nieokreślonego, staramy się tak naprawdę odnaleźć sens życia. Zrozumieć: „po co?”, „dlaczego?”, „skąd?”.
Weronika pozornie ma wszystko. Można pozazdrościć jej urody, dobrze płatnej pracy, wspaniałego nowojorskiego mieszkania. A jednak… kobieta postanawia odebrać sobie życie.
Chwilę później Weronika budzi się w szpitalu. Żyje, jednak badania wykazują, że na skutek próby samobójczej doszło do pewnych powikłań zdrowotnych. Weronice pozostaje zaledwie kilka dni życia. Czy poczuje smak wolności i pełni szczęścia?
Weronika postanawia umrzeć
|
Weronika postanawia umrzeć |
„Przypadkowy mąż” (reż. Hugh Wilson, Griffin Dunne)
Perfekcyjna i zorganizowana „Pani Nigdy Nie Popełniam Błędów”, Emma Lloyd (Uma Thurman), planuje zalegalizować związek ze swoim narzeczonym, Michaelem (Colin Firth). Do szczęścia ma im na razie wystarczyć ślub cywilny – szybki i bezproblemowy. Czy aby na pewno? Emma odkrywa, że już była mężatką. A przynajmniej taki błąd wkradł się w urzędowe dokumenty. Guru Nowego Jorku w sprawach sercowych musi odszukać swojego „męża”, Patricka (Jeffrey Dean Morgan), który dobrze wie, w jakich okolicznościach „poślubił” panią redaktor.
Przypadkowy mąż
|
Przypadkowy mąż |
„Kocham Cię, Beth Cooper” (reż. Chris Columbus)
Na zakończenie roku szkolnego, wygłaszając specjalną mowę pożegnalną, Denis odważa się wypowiedzieć głośno swoje skrywane myśli. „Kocham Cię, Beth Cooper” – oświadcza publicznie klasowa oferma. Tym jednym zdaniem Denis wywołuje lawinę nieprzewidzianych zdarzeń…
Kocham Cię, Beth Cooper
|
Kocham Cię, Beth Cooper |
„Słowo jak głaz” (reż. Aleksei Mizgiryov)
Współczesna Moskwa. Anton, po odbyciu służby wojskowej, decyduje się osiąść wraz ze swoją dziewczyną w wielkiej metropolii. Jak się szybko będzie mógł przekonać, żeby wytrwać w pełnym brutalności świecie, trzeba nauczyć się walczyć. I niekiedy być gotowym na wszystko…
Słowo jak gła
|
Słowo jak gła |
„Moje Winnipeg” (reż. Guy Maddin)
Dokumentalna fantazja kanadyjskiego reżysera Guya Maddina, znanego polskiej publiczności z festiwalu Era Nowe Horyzonty. Maddin w swoich obrazach zaciera granice między jawą a snem. Fascynują go: rodzinne miasto Winnipeg, nieme kino, kicz, surrealizm, gotyckie powieści grozy, historie rodzinne i własne, pełne traum, dzieciństwo. Łącząc wszystkie te elementy i dodając do nich wyjątkowe poczucie humoru, stworzył niepowtarzalny styl. Zyskał on wielkie uznanie wśród miłośników kina niezależnego i krytyków na całym świecie, którzy nazywają go "jednym z nielicznych prawdziwie kultowych reżyserów". (za: mat. dystrybutora)
Moje Winnipeg
|
Moje Winnipeg |
„Dzień w Juriewie” (reż. Kirill Serebrennikov)
Luba, śpiewaczka operowa, po wielu latach emigracji przyjeżdża wraz ze swoim synkiem na urlop do rodzinnego miasta. W Juriewie czuje się obco – jej świat to dziś sceny Londynu, Mediolanu, Paryża… nie miasteczko zapomniane przez Boga, w którym czas jakby stanął w miejscu. Pewnego dnia Luba z przerażeniem odkrywa, że zaginął Andriej. Gdzie jest dziecko, nie potrafi powiedzieć żaden z mieszkańców Juriewa…
Dzień w Juriewie
|
Dzień w Juriewie |
Fot. filmweb.pl
(a.)