To będzie weekend pod znakiem Harry'ego Pottera, ponieważ w kinach w całej Polsce pojawi się ostatnia część serii przygód już nie tak małego czarodzieja. Gotowi na odrobinę magii?
"Harry Potter i Insygnia Śmierci" (reż. David Yates)
Pierwsza część siódmej części cyklu. W Hogwarcie rozpoczyna się kolejny rok nauki, jednak Harry'emu, Ronowi i Hermionie nie w głowie edukacja. Przyjaciele kontynuują wolę Dumbledore'a i ruszają na poszukiwanie pozostałych hokruksów, które muszą czym prędzej zniszczyć, jeśli chcą pokonać Voldemorta. Tymczasem Czarny Pan ciągle rośnie w siłę...
"Harry Potter i Insygnia Śmierci" (reż. David Yates)
"Wygrać miłość" (reż. Sanaa Hamri)
Queen Latifah pomagając pewnemu zawodnikowi ligi NBA wyjść z poważnej kontuzji zakochuje się w nim. Jednak ten nie świadomy jej uczuć uwodzi swoją przyjaciółkę z dzieciństwa, która od zawsze marzyła o tym, by wyjść za mąż za popularnego koszykarza. Queen Latifah partneruje znany z filmu "Lustra" Paul Patton.
"Wygrać miłość" (reż. Sanaa Hamri)
"Dla niej wszystko" (reż. Paul Haggis)
Gdy żona profesora Johna Brennana zostaje aresztowana pod zarzutem morderstwa, jego dotychczas spokojne życie zostaje wywrócone do góry nogami. Pomimo ewidentnych dowodów, Brennan nie wierzy w niewinność żony. Aby wyciągnąć ją z więzienia jest gotów podjąć naprawdę ekstremalne kroki. W rolach głównych Olivia Wilde, Liam Neeson i Russell Crowe.
"Dla niej wszystko" (reż. Paul Haggis)
"Kobiety bez mężczyzn" (reż. Shirin Neshat)
Fabularny debiut Shirin Neshat nakręcony na podstawie zakazanej w Iranie powieści Shahrnoush Parsipour pod tym samym tytułem. Film porusza problem różnych odcieni kobiecości Iranek, widziany jednak nie z perspektywy lokalnej, a zewnętrznej – oczami mieszkającej od lat za granicą irańskiej feminizującej multimedialnej artystki. Odcina się ona od przesadnego krytycyzmu, zachowuje obiektywizm ocen, a nawet wyraża artystyczny zachwyt elementami irańskiej architektury i kultury, a także urokliwym pięknem kobiecego stroju.
"Kobiety bez mężczyzn" (reż. Shirin Neshat)
Ze względu na liczne kontrowersje, jakie wzbudzają w Iranie Shahrnoush Parsipour oraz Shirin Neshat powstanie tego filmu nie było możliwe w ich ojczyźnie. Zdjęcia kręcono więc w Casablance, gdzie znaleziono nie tylko przypominające Teheran miejskie pejzaże, ale również dziewicze i niczym nieskażone obrazy wspaniałej natury. [opis dystrybutora]
"Prosta historia o miłości" (reż. Arkadiusz Jakubik)
Dwoje scenarzystów podczas podróży pociągiem na Hel wymyśla fabułę scenariusza filmowego: prostej historii o miłości. Na początku bohaterowie ich historii funkcjonują w sali prób, z umowną scenografią plenerów i wnętrz, by wreszcie przesiąść się do prawdziwego pociągu. Na oczach widza tworzy się zawiła historia przypadkowego spotkania dwojga młodych ludzi: zagubionej kobiety (Marty - uznanej aktork) i pewnego siebie mężczyzny (Aleksa - debiutanta w filmie). Kiedy plan filmowy przenosi się do realnego pociągu, historia odwraca się o 180 stopni a postaci zyskują nową tożsamość. Z każdą sceną obserwujemy rodzącą się namiętność między Martą a Aleksem, ale nie wiemy czy "filmową", czy "realną". W tworzący się spontanicznie związek niespodziewanie zaczyna ingerować reżyser (Patryk - partner Marty). Bohaterowie na bieżąco kreują fabularny trójkąt i stawiają swoich bohaterów (również i siebie!) w sytuacjach zdrady, kłamstw, rozstań i namiętności. [opis dystrybutora]
"Prosta historia o miłości" (reż. Arkadiusz Jakubik)
"Podaj mi dłoń" (reż. Pascal-Alex Vincent)
18-letnich bliźniaków łączy subtelna acz skomplikowana relacja. Ich wspólna podróż do Hiszpanii na pogrzeb matki obfitować będzie w kolejne kłótnie i pojednania. Nowe przeżycia i doświadczenia na zawsze zmienią ich wzajemny stosunek.
Film swoim klimatem nawiązuje do egzystencjalnych filmów drogi lat 70’. Pełno tu wysmakowanych obrazów i pięknych ujęć przyrody. Pascal-Alex Vincent odchodzi od akcji toczącej się wokół spektakularnych wydarzeń na rzecz podróży samej w sobie.
"Podaj mi dłoń" (reż. Pascal-Alex Vincent)
Oprac. na podstawie mat. prasowych