Do kina czy na film? - premierowy tydzień (18 grudnia - 7 stycznia)

Chociaż czas świąteczny nie sprzyja oglądaniu filmów, aż dwa megawidowiska zawitały w okresie bożonarodzeniowym do polskich kin. Nieco większy i ciekawszy wybór będą jednak mieli ci, co zdecydują się powitać Nowy Rok w świecie X Muzy…
/ 29.12.2009 07:51
Chociaż czas świąteczny nie sprzyja oglądaniu filmów, aż dwa megawidowiska zawitały w okresie bożonarodzeniowym do polskich kin. Nieco większy i ciekawszy wybór będą jednak mieli ci, co zdecydują się powitać Nowy Rok w świecie X Muzy…

„Opowieść nr 52” (reż. Alexis Alexiou)

Jonas i Penelope poznają się na imprezie u znajomych. Wkrótce zaczynają się spotykać jako para, a po jakimś czasie dziewczyna zamieszkuje u swojego chłopaka. Któregoś dnia Jonas budzi się, jednak Penelopy nigdzie nie ma. On sam, mając jakieś luki w pamięci, zaczyna mieć wątpliwości, czy dziewczyna w ogóle istniała…

 „Opowieść nr 52” (reż. Alexis Alexiou)  
 „Opowieść nr 52” (reż. Alexis Alexiou)  

„Avatar” (reż. James Cameron)

„Długo oczekiwany film Jamesa Camerona zrealizowany z wielkim rozmachem porównywalnym do „Titanica”. Szacowany budżet na poziomie 237 milionów dolarów daje mu trzecie miejsce pod tym względem w historii kina. „Avatar” został wykonany w dwóch technikach: tradycyjnej 2D i zupełnie nowej technice 3D. Zdjęcia do filmu zostały wykonane w 2007 roku, natomiast na postprodukcję przeznaczono dwa lata.
„Avatar” opowiada historię sparaliżowanego byłego komandosa, który dostaje szansę odzyskania zdrowego ciała. Musi jednak wziąć udział w specjalnym programie militarnym o nazwie Avatar. W rolach głównych między innymi Sam Worthington, Sigourney Weaver i Michelle Rodriguez. Media na całym świecie ogłaszają, że „Avatar” będzie przełomem kina na miarę wprowadzenia w latach 20. dźwięku. Sam Cameron uważa, że będzie to film lepszy od „Titanica”. (cyt. za: mat. dystrybutora)

 „Avatar” (reż. James Cameron) 
 „Avatar” (reż. James Cameron) 

„Templariusze. Miłość i krew” (reż. Peter Flinth)

Szwedzki rycerz Arne Magnusson, w ramach kary za zakazaną miłość, wysłany zostaje jako Templariusz do Ziemi Świętej, aby tam odbyć pokutę …

 „Templariusze. Miłość i krew” (reż. Peter Flinth) 
 „Templariusze. Miłość i krew” (reż. Peter Flinth) 

„Artur i zemsta Maltazara" (reż. Luc Besson)

Kontynuacja fantastycznej opowieści Luca Bessona „Artur i Minimki”. Nadchodzi koniec dziesiątej fazy księżyca. Artur nie może się doczekać przyjęcia, jakie przygotowują dla niego Minimki. Okazuje się jednak, że plany muszą ulec zmianie - w domu chłopca zjawia się mały pajączek i podrzuca mu niewielkie ziarenko, na którym widnieje słowo: pomocy!
„Artur wyrusza w podróż do mikroskopijnego świata, ucieka przed wartownikami, stacza pojedynek za pojedynkiem z groźnymi szczurami, żabami i kosmatymi pająkami. Kiedy przybywa do wioski Minimków, okazuje się, że nikt z nich nie wzywał pomocy. Czyżby ktoś zastawił pułapkę na małego bohatera?” (cyt. za: opis dystrybutora)

 „Artur i zemsta Maltazara" (reż. Luc Besson) 
 „Artur i zemsta Maltazara" (reż. Luc Besson) 

„Gorzkie mleko” (reż. Claudia Llosa)

Film produkcji peruwiańskiej, który autorka opisała jako „symboliczną podróż od strachu do wolności". Młoda Indianka o imieniu Fausta przyjeżdża z prowincji do Limy. Dziewczyna cierpi na syndrom „gorzkiego mleka” – według andyjskiego mitu chodzi o chorobę przenoszoną przez kobiety będące ofiarami gwałtu i przemocy. Strach smutek i cierpienie, uczucia „wyssane” z mlekiem matki, pozbawiły Faustę duszy. Dziś, jako dorosła kobieta, nie potrafi odnaleźć się i funkcjonować w społeczeństwie. Powoli jej drogą do wyzwolenia staje się muzyka…

 „Gorzkie mleko” (reż. Claudia Llosa)  
 „Gorzkie mleko” (reż. Claudia Llosa)  

„Raj dla par” (reż. Peter Billingsley)

Komedia. Cztery pary wybierają się na wspólne terapeutyczne wakacje na tropikalną wyspę. Jedno małżeństwo, borykające się z problemami liczy, że w ten sposób uda im się ocalić związek. Wyjazd staje się jednak próbą także dla innych par. Coś, co miało być Edenem, okazuje się Wyspą Kłopotów…

 „Raj dla par” (reż. Peter Billingsley) 
 „Raj dla par” (reż. Peter Billingsley) 

„Wrota do piekieł” (reż. Sam Raimi)

Horror. Christine marzy o awansie i stara się przekonać swojego szefa, że potrafi podejmować trudne decyzje. Kiedy w firmie pojawia się starsza kobieta, prosząc o przesunięcie spłaty hipoteki, dziewczyna odmawia. Chwilę później Christine dowiaduje się, że została przeklęta. Za trzy dni ma trafić na wieczne potępienie do piekła…

Oprac. na podstawie mat. prasowych.

(a.)

Redakcja poleca

REKLAMA