Do kina czy na film? - premierowy tydzień (16 - 22 kwietnia)

Z powodu żałoby narodowej repertuar kin uległ zmianie. Nie zobaczymy więc ani "Ondine", ani "Człowieka, który gapił się na kozy". Nie oznacza to jednak, że w kinach zabraknie premier.
/ 16.04.2010 07:56

Z powodu żałoby narodowej repertuar kin uległ zmianie. Nie zobaczymy więc ani "Ondine", ani "Człowieka, który gapił się na kozy". Nie oznacza to jednak, że w kinach zabraknie premier.

„Kick-Ass" (reż. Matthew Vaughn)

Reżyser kinowego hitu "Gwiezdny pył" tym razem przedstawia nam opowieść o superbohaterze, jakiego jeszcze nie widzieliście! Dave (Aaron Johnson) jest nastoletnim fanem komiksów, przeciętnym nastolatkiem, który marzy o zostaniu prawdziwym superbohaterem. Z mocnym postanowieniem naprawy świata przybiera pseudonim Kick-Ass, przyodziewa kostium i maskę, a następnie rusza do walki ze złem. Jest tylko jeden malutki problem: nie widzi przez ściany, nie umie latać, daleko mu do Supermana, czy któregoś z X-menów, jednym słowem – nie ma kompletnie żadnych supermocy. Mimo to jego działalność znajduje kilku naśladowców - jedenastoletnią dziewczynkę o imieniu Hit Girl (Chloe Moretz) oraz jej ojca, Big Daddy (Nicolas Cage). To trio naprawdę potrafi dokopać! Zapowiada się naprawdę mocno kino!
 

  „Kick-Ass" (reż. Matthew Vaughn)
  „Kick-Ass" (reż. Matthew Vaughn) 


„Fantastyczny Pan Lis” (reż. Wes Anderson)

Nominowana do najważniejszych nagród filmowych animowana komedia, zrealizowana w studio Blue Sky, w którym powstała słynna „Epoka lodowcowa”. Farmerzy z małego miasteczka postanawiają pozbyć się wykradającego im zbiory przebiegłego lisa i wypowiadają wojnę rudemu drapieżnikowi. Czy uda im się przechytrzyć z natury przebiegłego lisa?

Filmowym zwierzętom głosu użyczają: Meryl Streep, George Clooney, Bill Murray, Willem Dafoe, Owen Wilson i in.

 „Fantastyczny Pan Lis” (reż. Wes Anderson)
 „Fantastyczny Pan Lis” (reż. Wes Anderson) 


„Nic osobistego” (reż. Urszula Antoniak)

Anne sama w pustym mieszkaniu obserwuje przez okno przechodniów, którzy nerwowo chwytają jej rzeczy osobiste i meble wystawione na chodnik. Ostateczny gest – zdjęcie pierścionka – sygnalizuje, że zostawia za sobą dotychczasowe życie w Holandii. Wyjeżdża do Irlandii, gdzie wiedzie samotną egzystencję, włócząc się wśród surowych krajobrazów Connemary. W czasie wędrówki odkrywa dom odludka, Martina...

"Nic osobistego" z wielką wrażliwością zgłębia wybór samotnego życia i problemy z utrzymaniem albo wyrzeczeniem się tego wyboru. Sytuacja zbliża dwoje skrajnie różnych i bezkompromisowych bohaterów, którzy przywiązują się do siebie niemal wbrew własnej woli. [opis dystrybutora]

Obraz Urszuli Antoniak zgarnął masę nagród na zeszłorocznym festiwalu w Locarno, m.in. za najlepszy debiut, a także: CICAE Award for Art Cinema, FIPRESCI Prize, Prize of the Ecumenical Jury - Special Mention, Srebrnego Lamparta za najlepszą rolę kobiecą oraz Youth Jury Award.

  „Nic osobistego” (reż. Urszula Antoniak)
  „Nic osobistego” (reż. Urszula Antoniak) 


„Doktryna szoku” (reż. Michael Winterbottom)

M. Winterbottom, na podstawie kontrowersyjnej książki Naomi Klein (ikony ruchu alterglobalistycznego, autorki bestsellerowego „No Logo”) stworzył obraz obnażający prawdę o tym, jak wolnorynkowe recepty made in USA podbiły świat, bezlitośnie wykorzystując poddane amerykańskiej terapii szokowej kraje i narody. Film, podobnie jak i książka przekonuje, że mit niewidzialnej ręki rynku skrywa ponurą rzeczywistość korporacyjnych monopoli, klasowej dominacji i zbrojnych ingerencji. [opis dystrybutora]

  „Doktryna szoku” (reż. Michael Winterbottom)
  „Doktryna szoku” (reż. Michael Winterbottom)

Na podstawie mat. prasowych

Anita Boharewicz



Redakcja poleca

REKLAMA