Do kina czy na film? – premierowy tydzień (4–10 września)

Ambitnie rozpoczyna się wrzesień. W kinach nadal dominuje kino europejskie, choć coś dla siebie znajdą również zwolennicy horrorów oraz komedii romantycznych. Co ciekawe, aż trzy premiery mają nasze polskie produkcje.
/ 04.09.2009 16:23
Ambitnie rozpoczyna się wrzesień. W kinach nadal dominuje kino europejskie, choć coś dla siebie znajdą również zwolennicy horrorów oraz komedii romantycznych. Co ciekawe, aż trzy premiery mają nasze polskie produkcje.

„Janosik. Prawdziwa historia” (reż. Agnieszka Holland, Kasia Adamik)
Młody Janosik, żołnierz powstańczej armii Rakoczego, dostaje się w niewolę wojsk cesarza Franciszka Józefa I. Po wojnie powraca w rodzinne strony, ale nie znajdując szczęścia w miłości, zostaje w niedługim czasie przywódcą zbójeckiej drużyny. Sukcesy jego bandy nie podobają się jednak jednemu z członków grupy, chciwemu Huncadze.

 Janosik. Prawdziwa historia (reż. Agnieszka Holland, Kasia Adamik) 
 Janosik. Prawdziwa historia (reż. Agnieszka Holland, Kasia Adamik) 


„Balladyna” (reż. Dariusz Zawiślak)

Uwspółcześniona ekranizacja dramatu Juliusza Słowackiego, z Sonią Bohosiewicz w roli tytułowej oraz… z udziałem amerykańskiej gwiazdy, Faye Dunaway.

 Balladyna (reż. dariusz Zawiślak) 
 Balladyna (reż. dariusz Zawiślak) 


„Enen” (rez. Feliks Falk)

Wrocław, 1997 rok. Ze względu na powodzie trwa ewakuacja szpitala psychiatrycznego. Wśród pacjentów znajduje się człowiek cierpiący na amnezję, Paweł Płocki (Grzegorz Wolf), na którego zwraca uwagę jeden z lekarzy, Konstanty Grot (Borys Szyc). Kim jest Płocki? Ta zagadka zaczyna zaciekawiać psychiatrę – okazuje się jednak, że teczka z dokumentacją medyczną nie zawiera zbyt wielu informacji o tym pacjencie. Konstanty Grot robi wszystko, by rozwikłać zagadkę.

 Enen (reż. Feliks Falk) 
 Enen (reż. Feliks Falk) 


„Gigante” (reż. Adrian Biniez)

Trzydziestopięcioletni Jara pracuje jako ochroniarz nocny w jednym z supermarketów na przedmieściach Montevideo. Pewnego dnia, obserwując przy pomocy kamer obiekt, mężczyzna dostrzega młodą sprzątaczkę, Julię. Zafascynowany dziewczyną, zaczyna ją śledzić.

 Gigante (reż. Adrian Biniez) 
 Gigante (reż. Adrian Biniez) 


„Oszukać przeznaczenie 4 – 3D” (reż. David R. Ellis)

Kolejna (ostatnia?) część głośnego przeboju sprzed lat. Nick wraz z przyjaciółmi spędzają popołudnie na torze wyścigowym. Nagle nastolatek ma wizję – widzi, jak samochód wyścigowy, pędzący z prędkością 180km/h, uderza w widownię. Chwilę później następuje potężna eksplozja. Nick przeczuwając, że zaraz dojdzie do katastrofy, wraz z grupą znajomych ucieka z toru. Śmierć jednak czai się w pobliżu - powoli, w dramatycznych okolicznościach, giną ocaleni. 

 Oszukać przeznaczenie (reż. David Ellis) 
 Oszukać przeznaczenie (reż. David Ellis) 



„Brzydka prawda” (reż. Robert Luketic)

Wojna płci. Producentka porannego programu i szowinistyczny korespondent mają nieco odmienne teorie na temat związków – ona szuka idealnego mężczyzny, on zaś próbuje jej uświadomić, o co tak naprawdę facetom chodzi.

 Brzydka prawda (reż. Robert Luketic) 
 Brzydka prawda (reż. Robert Luketic) 


„Zniknięcie” (reż. Erik Poppe)

Jan Thomas po ośmiu latach odsiadki wychodzi z więzienia. Znajduje pracę w kościele, a chwilę później zakochuje się w samotnej matce, Annie. Choć mężczyzna nie przyznaje się do swojej przeszłości, ona „wraca” - któregoś dnia w kościele pojawia się Agnes, matka zamordowanego przez Jana czterolatka.

 Zniknięcie (reż. Erik Poppe) 
 Zniknięcie (reż. Erik Poppe) 



(a.)

Redakcja poleca

REKLAMA