Czego pożądają Polacy?

Gala finałowa CoolBrands, prezentująca najbardziej pożądane przez Polaków marki, odbyła się 27 czerwca.
/ 04.07.2007 16:40
27 czerwca na dziedzińcu przy ul. Burakowskiej 5/7 w Warszawie odbyła się gala CoolBrands, podczas której zaprezentowany został pierwszy w Polsce album CoolBrands 2006/2007, opisujący najmodniejsze na naszym rynku marki.





Organizowana po raz pierwszy w Polsce gala zakończyła projekt, którego celem było wyłonienie najbardziej pożądanych w Polsce marek. Wydarzenie, które zgromadziło kilkaset osób wzbudziło duże zainteresowanie, nawet wśród przedstawicieli światowej organizacji The Superbrands Ltd. Pierwszą w Polsce galę CoolBrands odwiedził m.in. szef Superbrands na świecie – Prezes Eamonn Sadler.

Podczas imprezy hasło "cool" akcentowane było w różny sposób, począwszy od miejsca – niezwykle klimatycznego dziedzińca przy ul. Burakowskiej, poprzez dekoracje z lodowych rzeźb i zatopionych w nich ekskluzywnych alkoholach, aż po oryginalną oprawę muzyczną - występowali DJ Galliano and the African Divas, DJ Kenny Palmer oraz zespół Poise Rite.

W części oficjalnej gali odbyło się wręczenie nagród przedstawicielom marek, które zostały zaliczone do grona "cool" i opisane w pierwszym polskim albumie.

Są to marki: A4, AA, adidas, Aktivist, Allegro.pl, Avon, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, Bosch, Burn, coffeeheaven, Cosmopolitan, Diesel, Diverse, Dr Irena Eris, Durex, Exklusiv, Finlandia, Google, Grono.net, Hoop Cola, Jack Daniel’s, Konica Minolta, Lavazza, Lay’s, Legia, Likus Concept Store, Machina, McDonald’s, Metaxa, Motorola, MTV, neostrada tp, Nike, Nokia, Onet.pl, Paralotna, Pepsi, Przekrój, Puma, Radio Pin 102 FM, Radiostacja, Reporter, Sante, Sephora, Simplus, Unimil, Wódka Żołądkowa Gorzka.

Nagrodę honorową otrzymała Warszawa – marka okrzyknięta przez internautów mianem "cool" i jednocześnie patron honorowy gali.

"Warszawa jest miastem pełnym kontrastów. Sąsiadują tu ze sobą: historia i nowoczesność, wielkomiejska zabudowa i zielone przestrzenie, wielki biznes i życie artystyczne. Dzięki niezwykłej energii i kreatywności wnoszonej do miasta przez jego mieszkańców powstaje nowa jakość, jakiej nie ma chyba żadne inne miasto w Polsce. Miano "cool" jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, ale przede wszystkim wyzwaniem, by nadal utrzymać, a wręcz wzmocnić ten wizerunek w oczach mieszkańców stolicy" – powiedziała Katarzyna Ratajczyk, p.o. Dyrektora Biura Promocji Miasta.

"Markom, które otrzymały tytuł CoolBrand udało się nawiązać z konsumentami niezwykłą więź. Bycie cool wynika z niepowtarzalnej tożsamości marki. Nie nadajemy tego tytułu na podstawie wyników finansowych czy wielkości firmy. Decydują o nim ludzie, którzy odbierają przekaz wysyłany i
m przez markę i identyfikują się z nim"
– powiedziała Nina Kowalewska-Motlik, Prezes New Communications i organizatorka polskiej edycji CoolBrands.

Podczas gali odbyła się prezentacja efektu końcowego projektu - albumu CoolBrands przybliżającego historię i pomysły, które sprawiły, że wybrane marki w naszej świadomości są czymś wyjątkowym.

Drugą honorową nagrodę otrzymał prof. Władysław Bartoszewski jako najbardziej "cool" człowiek w Polsce.

Sponsorem głównym gali CoolBrands był Play. Pozostali sponsorzy to: Grupa Żywiec, ViaGuara oraz Pepsi.

Projekt CoolBrands był organizowany w Polsce na zlecenie międzynarodowej organizacji Superbrands Ltd., która działa od 12 lat, obecnie już w ponad 70 krajach świata. Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach lokalnych. CoolBrands jest związany z wcześniej organizowanym w Polsce projektem Superbrands. Uzupełnia on Superbrands o najsilniejsze marki postrzegane jako modne, "cool", "trendy" czy "jazzy".

Wybór cool marek składał się z 3 etapów. Pierwszym z nich było stworzenie przez agencję Streetcom wstępnej listy marek, która w drugiej fazie, została uzupełniona głosami internautów. Internauci chętni do udziału w akcji mogli poprzez portal www.coolbrands.onet.pl wytypować marki, które uważali za najmodniejsze. W trzecim etapie, przygotowaną listę marek oceniła niezależna Rada Marek.

Pierwszy w Polsce projekt CoolBrands był równocześnie częścią europejskiego badania, określającego gusta i preferencje konsumentów z 9 krajów (w sumie 100 000 respondentów). Inne państwa, które wzięły udział w badaniu to: Czechy, Dania, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania, Islandia, Węgry i Włochy.


Kayah i Nina Kowalewska-Motlik



Przedstawiciele cool marek



Aleksandra Kwaśniewska i Cezary Pazura



Ilona Felicjańska i Aleksandra Woźniak



Aleksandra Kwaśniewska i Cezary Pazura



Ilona Felicjańska z mężem Andrzejem Rybkowskim



Nina Kowalewska-Motlik - organizatorka polskiej edycji CoolBrands


Katarzyna Ratajczyk, Nina Kowalewska-Motlik, Aleksandra Kwaśniewska