Urodziny Misia Haribo

W 2007 roku Miś Haribo skończył 85 lat! Tego sympatycznego towarzysza dzieci znają nie tylko z opakowań najstarszych żelków Haribo – „Goldbären” („Złoty Miś”), ale również jako firmową maskotkę. Od jego imienia utworzono nazwę Akademii Misia Haribo, czyli ogólnopolskiego programu edukacyjnego skierowanego do przedszkoli, dzieci i rodziców.
/ 21.12.2007 21:38
W 2007 roku Miś Haribo skończył 85 lat! Tego sympatycznego towarzysza dzieci znają nie tylko z opakowań najstarszych żelków Haribo – „Goldbären” („Złoty Miś”), ale również jako firmową maskotkę. Od jego imienia utworzono nazwę Akademii Misia Haribo, czyli ogólnopolskiego programu edukacyjnego skierowanego do przedszkoli, dzieci i rodziców.

Historia firmy Haribo sięga 1920 roku, kiedy to cukiernik Hans Riegel zarejestrował swoją spółkę, tworząc jej nazwę od pierwszych liter swojego imienia (HA) i nazwiska (RI) oraz siedziby – miasta Bonn (BO). Na skromny kapitał początkowy składały się: worek cukru, murowana kania, marmurowy blat, miedziany kocioł i walec. Produkcja słodyczy odbywała się w kuchni na przedmieściu, zaś rozwożeniem wyrobów do odbiorców zajmowała się żona właściciela.

W 1922 r. narodził się pomysł produkcji dzisiaj już legendarnych żelków „Złote Misie”. Do stworzenia projektu żelków przyczyniły się popularne wówczas niedźwiedzie oraz pluszowe przytulanki „Teddy-Bear”, których nazwa pochodziła od zdrobniałego imienia amerykańskiego prezydenta – Teodora Roosvelta. Pomysłu na niepowtarzalny kształt żelków dostarczyły Hansowi Rieglowi występy tańczących niedźwiedzi podczas średniowiecznych jarmarków. Pierwsze misie Haribo z gumy arabskiej z dodatkiem owoców i aromatów; był większe, ale dużo chudsze od dzisiejszych. Wynikało to panującego w latach 20-tych kryzysu gospodarczego.

Wraz z upływem lat wzrastała popularność firmy Haribo i jej produktów. W 1967 roku wzór „Złotego Misia” został zarejestrowany jako zastrzeżony znak patentowy. Od tamtego momentu zmieniały się
jego kształty (obecnie jest mniejszy i bardziej pulchny), opakowania i kolory, ale jedno pozostało niezmienne – nadal jest on najbardziej rozpoznawalnym żelkiem na świecie. Do grona jego miłośników zaliczyć można m.in. ostatniego cesarza Niemiec, Wilhelma II. Jego zdaniem żelki były najlepszą rzeczą, jaką stworzono w Republice Weimarskiej. Misie Haribo były też uwielbiane przez noblistę Alberta Einsteina i byłego kanclerza RFN Konrada Adenauera.

Skąd bierze się ogromna popularność „Złotych Misiów”? Sekret tkwi oczywiście w starannym procesie produkcji, wykorzystaniu najwyższej jakości surowców i odpowiednim doborze proporcji. W skład żelków wchodzą: syrop glukozowy, który zapewnia przeźroczystość, cukier lub dekstroza które dają słodki smak, bezpieczna dla zdrowia żelatyna wieprzowa, aby można je było żuć, ekstrakty owocowe i warzywne, aby kolor cieszył oczy, a także naturalne aromaty, skrobia, olej roślinny, kwas cytrynowy, a wszystko to … z odrobiną nieodłącznej magii. Tak przygotowana masa jest wlewana do matrycy złożonej z setek gipsowych foremek w kształcie misia. W ten sposób powstaje partia legendarnych żelków. W 18 fabrykach Haribo na całym świecie produkuje się ponad 80 milionów „Złotych Misiów” dziennie! Natomiast w trakcie jednego roku powstaje ich tyle, że ułożone obok siebie stworzyłyby słodki łańcuch, który otoczyłby naszą planetę trzykrotnie!

Już od 85 lat produkcji żelkowych misiów towarzyszy motto: „Czynić radość dzieciom i dorosłym też”. W tych słowach zawiera się także przesłanie ogólnopolskiego programu edukacyjnego Akademia Misia Haribo skierowanego do przedszkoli, dzieci i rodziców. Jego celem jest popularyzacja znaczenia wczesnej edukacji i zachęcanie do nauki poprzez zabawę. Maskotką programu jest oczywiście Miś Haribo, który wciela się w rolę sympatycznego przewodnika po krainie zabaw edukacyjnych. Z okazji jego 85-tych urodzin w Internetowej Akademii na polskiej stronie www.haribo.com można znaleźć wiele ciekawych pomysłów na organizację udanego przyjęcia. Są one zawarte w sekcji „Party”.

Informacje o firmie:
HARIBO to istniejący od 1920 roku producent żelków, pianek i gum rozpuszczalnych znanych na całym świecie. W swojej ofercie ma kilkaset rodzajów produktów HARIBO, pianek Marshmallows oraz gum rozpuszczalnych MAOAM o imponującym bogactwie kształtów, kolorów i smaków. Firma produkuje swoje wyroby w 18 fabrykach na świecie a jej produkty są kupowane przez dzieci i dorosłych w ponad 100 krajach. HARIBO produkuje dziennie 80 milionów Złotych Misiów. Z ich rocznej produkcji mógłby powstać łańcuch otaczający trzykrotnie ziemię! W Polsce HARIBO obecne jest od 1992 roku. Wysoką jakość produktów Haribo potwierdzają otrzymane nagrody i wyróżnienia: „Superprodukt 2005”, „Produkt Roku. Innowacja 2006”, „Złota Odznaka Jakości 2006, „Top Innowacje”, „Lider Forum 2006 i 2007”, złoty i srebrny medal DLG 2007.

Redakcja poleca

REKLAMA