23.01.2012, zaraz po dniach babci i dziadka, ruszyła kampania "Wnuki w sieci". Głównym pomysłodawcą przedsięwzięcia jest fundacja Kidprotect.pl. Partnerami akcji zostali Surfsafe.pl, NK.pl, UPC Polska i MMJ.pl, a honorowym patronatem Rzecznik Praw Dziecka, Pan Marek Michalak.
Cała akcja skierowana jest do babć i dziadków. Zapracowani rodzice mają coraz mniej czasu na dbanie o bezpieczeństwo swoich dzieci, stąd prośba do seniorów o pomoc w uświadamianiu dzieci na temat czychających na nie niebezpieczeństw w sieci.
Jakub Śpiewak prezes fundacji Kidprotect podsumował pomysł zwrócenia się do dziadków w następujący sposób. "Po pierwsze mają czas, po drugie bardzo często zajmują się dziećmi, po trzecie często mają lepszy kontakt z dziećmi niż rodzice". Odpowiedzialność za najmłodszych spoczywa na wszystkich dorosłych z ich otoczenia.
W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową www.wnukiwsieci.pl. Oprócz tego zostały przygotowane specjalne broszury, które trafią m.in. do osób, które prowadzą kursy komputerowe dla seniorów. Udostępniono także specjalną, bezpłatną linię telefoniczną, 801 1234 00, pod którą dzwoniąc można zadawać różne pytania i prosić o rady, jak zabezpieczyć młodą osobę przed internetowymi pułapkami.Cała kampania zostanie też nagłośniona w prasie, radiu, telewizji i na wszelkiego rodzaju portalach.
Prześladuje nas stereotyp, w którym pokolenie dziadków nie ma pojęcia o komputerach, a tym bardziej o internecie. Tym czasem, coraz więcej osób starszych wypełnia wolny czas przesiadując w wirtualnym świecie. Nie ma w tym nic dziwnego i zaskakującego. Internet to wspaniały wynalazek, ale każdy kij ma dwa końce, więc trzeba uważać na wszelkiego rodzaju pułapki. Starsze osoby są bogate w różnego rodzaju doświadczenia. Posiadają mądrość życiową, której brak młodym ludziom, a poza tym są cierpliwsi, spokojniejsi i mają większą wiedzę na temat tego co w życiu jest najważniejsze. Pozwólmy przekazać im tę mądrość najmłodszym. Dzieci w swoich dziadkach często mają swój autorytet. A seniorzy potrafią przekonać do swoich racji nawet zbuntowanych nastolatków. Z tego powodu są to chyba najodpowiedniejsze osoby do przekazania najmłodszym użytkownikom internetu o tym, co złego może ich tam spotkać.
Stanisław Mikulski, kampania wnuki w sieci
Akcję wsparło grono znanych i lubianych, m.in. Kazimiera Utrata, Jerzy Trela, Stanisław Mikulski, a także znany rajdowiec Maciej Wisławski i psycholog dziecięca Dorota Zawadzka. Logo kampanii opracowała agencja Telescope, a cała akcja została wpisana do Rządowego programu przeciwdziałania przestępczości i zachowaniom aspołecznym „Razem Bezpieczniej”.