W ramach kampanii edukacyjnej „Suchanoc. Śpijcie spokojnie” Dorota Zawadzka oraz Rafał Królikowski nagrali płytę z bajeczką pt. „Najtek i przyjaciele”. Ma ona ułatwić rodzicom i nauczycielom przedszkolnym rozmowy z dziećmi na trudne dla nich tematy. Na zakończenie bajeczki Sonia Bohosiewicz śpiewa dla najmłodszych kołysankę pt. „Śpijcie spokojnie”.
W Polsce moczenie nocne dzieci stanowi temat tabu, mimo że zjawisko dotyczy ponad 400 tys. maluchów i często jest naturalnym etapem w ich rozwoju. Bajeczka pt. „Najtek i przyjaciele” rozpoczynająca się od słów: Był piękny, słoneczny ranek. Najtek szedł właśnie z mamą do przedszkola. Zwykle po drodze wszystko go interesowało. Oglądał kamyki, tropił wzrokiem śmigające po drzewach wiewiórki, obserwował chmury i wypytywał mamę o nazwy ich kształtów albo liczył napotkane motyle – pokazuje, że moczenie nocne nie powinno być powodem wstydu zarówno dla najmłodszych, jak i ich rodziców.
Bajeczkę, składającą się z dwóch części: „Błękitny dinozaur” i „Labirynt”, czytają Dorota Zawadzka, ekspert kampanii edukacyjnej „Suchanoc. Śpijcie spokojnie”, oraz aktor Rafał Królikowski. Opisane w niej historie uczą dzieci tolerancji i radzenia sobie w trudnych sytuacjach, również tych dotyczących moczenia nocnego. Na zakończenie drugiej części Sonia Bohosiewicz śpiewa kołysankę pt. „Śpijcie spokojnie”.
Część dochodu ze sprzedaży płyty z bajką i kołysanką jest przeznaczona na zakup majteczek DryNites dla dzieci ze współpracujących domów dziecka.
Dodatkowo bajeczka „Najtek i przyjaciele” oraz kołysanka zostały załączone do pakietu edukacyjnego, który w ramach kampanii edukacyjnej „Suchanoc. Śpijcie spokojnie” trafił do 60 tys. przedszkolaków w całej Polsce. W pakiecie znalazły się przydatne wskazówki dla rodziców dotyczące emocji związanych ze wstydem w życiu dziecka oraz syndromu moczenia nocnego, a także przeznaczone dla nauczycieli konspekty czterech zajęć na temat przyjaźni i kłopotliwych sytuacji, z jakimi może mieć do czynienia przedszkolak.
O kampanii:
„Suchanoc. Śpijcie spokojnie” to ogólnopolska kampania edukacyjna mająca na celu oswojenie społeczeństwa z tematem nocnego moczenia u dzieci, a w efekcie pomoc tysiącom polskich rodziców w spokojnym przejściu przez ten etap wspólnie z ich pociechami.
W ramach działań zostały zorganizowane Dni Otwarte DryNites – pierwszy odbył się 18 czerwca 2011 r., a kolejny 17 września 2011 roku. Partnerami Dni Otwartych były Grupa LUX MED oraz portal eBobas.pl. W ramach kampanii zostało przeprowadzone badanie „Postrzeganie zjawiska moczenia nocnego u dzieci w Polsce” oraz powstał pakiet edukacyjny, który z bajeczką pt. „Najtek i przyjaciele” trafił do 60 tys. przedszkolaków w całej Polsce.
Kampanię „Suchanoc. Śpijcie spokojnie” wspiera grono ekspertów, tj. Dorota Zawadzka – psycholog dziecięcy, znana z programów telewizyjnych jako superniania, dr Katarzyna Gradomska- Prokop – lekarz nefrolog z Centrum Zdrowia Dziecka, oraz Dorota Kalinowska – psycholog i terapeuta dziecięcy.
Ogólnopolska kampania „Suchanoc. Śpijcie spokojnie” została zainicjowana przez producenta specjalistycznych majteczek pod piżamkę DryNites.
Więcej informacji o kampanii znaleźć można na stronie internetowej www.suchenoce.pl.