Off Camera fot. Materiały prasowe

14. Mastercard OFF CAMERA – blaski i cienie kryzysu

Potencjał nordyckiej kinematografii, przepisanie formuły melodramatu i nie tracące na aktualności pytania dotyczące kryzysu – to tematy, które poruszyli programerzy nowych sekcji 14.Mastercard OFF CAMERA. Co wynika z panoramy współczesnego kina niezależnego?
/ 04.10.2021 08:03
Off Camera fot. Materiały prasowe

Słowo „kryzys” weszło nam w krwiobieg. Jest odmieniane przez wszystkie przypadki, powtarzane pod każdą długością i szerokością geograficzną. Obejmuje zagadnienia od wielkiej polityki i szeroko pojętej ekologii, po relacje rodzinne, od sytuacji klimatycznej po kryzys duchowości, od wzrastających społecznych napięć po niepewność ekonomiczną po strach przed tym, co przyniesie kolejny dzień.

Po kryzys z coraz większą śmiałością sięga też kino. On sam, ale też reakcja na niego to nie tylko spontaniczny zryw, ale i przeżycie pokoleniowe, którego charakter próbują uchwycić filmowcy. Podczas tegorocznej edycji Mastercard OFF CAMERA kryzys nie tylko nie jedno miał imię, ale często wiązała się z nim nadzieja na lepsze jutro.

Mastercard OFF CAMERA to również odważne pytania. Jak wyglądało  staranie się o rolę i branie udziału w castingach w czasie pandemii? W Krakowie opowiedzieli o tym  aktorzy Szymon Bobrowski, Nikodem Rozbicki i Krystian Pesta oraz reżyserka i producentka Dorota Chamczyk.


fot. materiały prasowe

Każdy ma prawo do nie tylko celuloidowej miłości. Przypomniały o tym filmy sekcji z sekcji „Miłość na mózgu”. Nietypowe melodramaty podważając utarte wzorce, grały z konwencjami tradycyjnego romansu, określanymi przez rasowe, klasowe, genderowe i seksualne uprzedzenia. Jednocześnie ukazując pełen zwrotów akcji, wybuchowy, ale i dostarczający wzruszeń miłosny rollercoaster.

Czy jeszcze zaskoczą programerzy? Przekonamy się o tym już niedługo podczas 15. Mastercard OFF CAMERA.

Tagi: festiwal