Pomoc profesjonalisty

Profesjonalne kosmetyki do makijażu sprawdziły się najpierw na pokazach mody. Teraz może je mieć każda z nas. Warto sięgać przede wszystkim po produkty do twarzy: bazy, pudry i podkłady. Dowiedz się, co jest w nich wyjątkowego
/ 11.10.2010 13:47
Co mogą kosmetyki profesjonalne? P
rzede wszystkim to, że zapewniają gładką cerę o idealnym kolorze w każdych warunkach i oświetleniu. I na wybiegach, i na zdjęciach, i w końcu – dzięki dostępności – po prostu na co dzień. Powstały na potrzeby modelek, które muszą świetnie wyglądać nie tylko na żywo, lecz także na zdjęciach, często w dużym zbliżeniu. Poza tym kosmetyki te mają wysoką koncentrację pigmentów, dzięki czemu nawet przy niewielkiej ilości zapewniają idealne krycie wszelkich niedoskonałości oraz skutecznie wypełniają linie i zmarszczki. Są ponadto bardzo trwałe. Ażeby jeszcze wzmocnić ten efekt, marki profesjonalne oferują bogactwo specjalnych baz i utrwalaczy: pod podkłady, cienie czy szminki. I jeszcze jeden wyróżnik: znajdziesz wśród nich bogatszy niż normalnie wybór kolorów, konsystencji i formuł, które dodatkowo można ze sobą dowolnie łączyć.

Wynalazkiem ostatnich lat są też podkłady i pudry HD (high definition). Powstały, gdy pojawiły się kamery i aparaty cyfrowe, które w bezwzględny sposób – bardziej niż urządzenia analogowe – obnażają takie niedoskonałości cery, jak pory, zaskórniki, zmarszczki. Zawierają one specjalnie opracowane pigmenty odbijające światło w taki sposób, że cera nawet na zdjęciu czy w obiektywie kamery wygląda gładko i jedwabiście. Świetne kosmetyki tego typu ma Smashbox, podkład HD wypuścił też Revlon. 
Amerykańska firma MAC to od lat ulubieniec makijażystów na całym świecie. Ich produktem numer jeden jest transparentny sypki puder do twarzy. We Francji Dany Sanz, makijażystka i charakteryzatorka, stworzyła markę Make up For Ever (w Polsce dostępną w Sephorze). Jej kosmetyki – jak sugeruje nazwa marki – są niebywale trwałe, warto polecić je na przykład na imprezę. Swoje profesjonalne „odnogi” wypuszczają też marki masowe, na przykład L’Oréal Paris – Studio Secrets Professional (kosmetyki powstały we współpracy z makijażystami i Lindą Evangelistą, która dzieliła się uwagami dotyczącymi potrzeb skóry – jako modelka i jako kobieta) czy Sephora Professionnel (znajdziesz tu także bogaty wybór pędzli i aplikatorów). Swoje brandy tworzą też uznani w świecie mody makijażyści, na przykład Ellis Faas czy Fred Farrugia. Oni inspirują się głównie sposobem aplikacji, proponując podręczny „kuferek makijażysty” w postaci pisaków (Ellis Faas) czy kompaktowych paletek, które mogą być łączone ze sobą piętrowo (Fred Farrugia). Zajmują mało miejsca, dzięki czemu każda kobieta może je wszędzie ze sobą zabrać. Polecamy!

Redakcja poleca

REKLAMA