Czy wiesz, że w Polsce aż 9 milionów ludzi nosi protezę zębową? To nawet więcej niż ludzi, którzy noszą okulary! Z badań wynika też, że statystycznie już co druga osoba w wieku 40+ ma protezę - i że dla większości z nich to temat wstydliwy, wzbudzający poczucie zakłopotania. Nie musi tak być.
„9 milionów powodów" - ta kampania jest nie tylko o protezach zębowych
Zwalczenie poczucia wstydu
Protezę nosi twój sąsiad, nauczycielka, ciotka, babcia
- 54% osób w wieku 40+ nosi protezy zębowe
- Aż 67% osób noszących protezę zębową ma niespełna 60 lat (40-59)
- Prawie połowa osób noszących protezę zębową (47%) – nosi jedynie protezę częściową (dla kilku zębów)
- Protezę zębową noszą głównie kobiety
- Ponad 70% grupy – stanowią osoby z wyższym i średnim wykształcenie
Mediacom Bussiness Science, badania przeprowadzone na próbie 300 osób
Stereotypy. Wstyd. Problemy
Wszystko zaczyna się w naszej głowie!
Niestety wielu z nas ulega stereotypom w tym zakresie, także użytkownicy protez. Takie myślenie rzutuje negatywnie na ich samopoczucie, pewność siebie i samoocenę. Poczucie wstydu związane z użytkowaniem protezy zębowej odbiera im również gotowość do sięgania po specjalistyczne preparaty do pielęgnacji i mocowania protezy, co przekłada się na realne problemy funkcjonalne, zdrowotne, a nawet społeczne. Ludzie ci często z obawy przed wyśmianiem, że noszą protezę zębową, rezygnują z codziennych ważnych dla siebie aktywności – spotkań z rodziną i znajomymi, uprawiania sportu, wizyt w teatrze czy zabawy z wnukami. Kampania społeczno-edukacyjna "9 milionów powodów" organizowana przez firmę GlaxoSmithKline – która jako właściciel marki Corega, będącej liderem w segmencie produktów do mocowania i higieny protez zębowych ma ogromne znaczenie w budowaniu świadomości pacjentów, że nie są osamotnieni w swoich obawach związanych z użytkowaniem protezy zębowej. Pozwoli ogromnej liczbie Polaków dbać o siebie i swoją protezę i żyć pełnią życia.
- Anna Kędzierska, psycholog, ekspertka kampanii "9 milionów powodów”
Robert Janowski – ambasador Kampanii
Zdecydowałem się zaangażować w kampanię "9 milionów powodów", która zwalcza poczucie wstydu u osób noszących protezę zębową, ponieważ liczba jej użytkowników jest dla mnie szokująca! Takich osób jest w Polsce aż 9 milionów! Nie miałem pojęcia, że tak ogromna część społeczeństwa jest w pewnym sensie marginalizowana i zmaga się z tak wieloma problemami. Osobom noszącym protezę zębową bardzo często towarzyszy bowiem lęk przed jej wypadnięciem podczas śmiania się, jedzenia czy kichania, a także obawa przed tym, że ktoś ją zauważy, a nawet publicznie wyśmieje.
- Robert Janowski
One się nie wstydzą!
W moim przypadku najtrudniejszym wyzwaniem było oswojenie się z nową sytuacją. Proteza zębowa pozwoliła mi wrócić do moich pasji i rozwijać zainteresowania. Dzięki wykorzystaniu produktów do pielęgnacji protezy dużo łatwiej było mi zaakceptować nową sytuację. Prowadzę bloga o modzie i sposobach na dbanie o siebie dla seniorek. Organizuje pokazy mody, na których sama występuję i przekonuję moje koleżanki, że warto dbać o swój wygląd. Krem mocujący do protez daje mi pewność siebie, dzięki czemu mogę znowu szeroko się uśmiechać i cieszyć się każdym dniem. Z protezą żyje mi się łatwiej i wygodniej.
- Pani Hanna, 65 lat. Protezę ma od 8 lat.
Dwa lata temu przeszłam na emeryturę, jednak wciąż cierpię na brak czasu. Od niedawna razem z córkami prowadzę prężnie działające bistro. Kiedy zaczęłam mieć problemy z uzębieniem, wstydziłam się kontaktu z innymi ludźmi. Proteza zębowa pozwoliła mi odzyskać dawną radość życia. Krem mocujący jest jednym z najważniejszych przedmiotów w mojej kosmetyczce, bo tylko prawidłowo przymocowana proteza daje mi absolutną pewność siebie. Dzięki temu czuje się swobodnie wśród innych ludzi i nie wstydzę się szeroko uśmiechać.
- Pani Basia, 63 lata. Nosi protezę od 13 lat.