Rebranding marki Cubus

Data 6 października 2008 roku to linia graniczna oddzielająca stary wizerunek marki Cubus od nowego. Jest to dzień, w którym w 233 sklepach należących do Varner Gruppen – skandynawskiego koncernu odzieżowego, została wprowadzona, na nowo opracowana (nowa?), identyfikacja wizualna marki, za czym podążyły również zmiany w kolekcji.
/ 13.10.2008 22:53
Data 6 października 2008 roku to linia graniczna oddzielająca stary wizerunek marki Cubus  od nowego. Jest to dzień, w którym w 233 sklepach należących do Varner Gruppen – skandynawskiego koncernu odzieżowego, została wprowadzona, na nowo opracowana (nowa?), identyfikacja wizualna marki, za czym podążyły również zmiany w kolekcji.

Specjaliści do spraw marketingu Cubus wykorzystali moment, w którym marka doskonale prosperuje, do przeprowadzenia szczegółowo zaplanowanej akcji rebrandingu. Totalnej przemianie została poddana cała identyfikacja wizualna marki, kolekcja, a kolejnym etapem będzie zmiana konceptu sklepów. Przyczyną tak daleko idących zmian są plany ekspansji marki na kolejne (po Szwecji i Polsce) rynki zagraniczne, które wymagają bardziej spójnej i modowej koncepcji wizerunku brandu oraz sposobów i kanałów komunikacji. Z sieci handlowej Cubus przekształca się w sieć typu fashion.
Przy planowaniu zmian marketerzy kierowali się następującymi wyznacznikami:
Fashion – Cubus oferuje przede wszystkim modę
Fun – Cubus jest bezpretensjonalny i radosny; Klienci czują tu pozytywną atmosferę i niezmiennie są profesjonalnie i mile obsługiwani
Easy – nowy koncept Cubus jest łatwy w zrozumieniu, sprzyja robieniu zakupów, można go łatwo polubić; jest również łatwy w zarządzaniu
Inspiration – CUBUS inspiruje Klientów do robienia zakupów poprzez sklepy, kolekcje, witryny; CUBUS ma wzbudzać pożądanie i satysfakcję z zakupów
Honest – Cubus to zaufanie, jakość i odpowiedzialność, zarówno w odniesieniu do kolekcji, jak i zatrudnianych ludzi oraz uczciwego pracodawcy.
Rebranding marki Cubus
Dzięki tak zakreślonemu spectrum udało się skonstruować nowe claimy marki:
Easy to buy
Easy to wear
Easy to love
Easy to handle
Marka zmierza do inspirowania lojalnych oraz nowych Klientów do kupowania. Shopping
ma nie tylko zaspokajać potrzeby, ale dawać przyjemność i iść w parze ze stylem życia.
Wśród zmian w corporate identity znalazły się: zmiana logotypu na bardziej fashion, redekoracja sklepu, wybór Mini Anden na twarz roku marki Cubus oraz realizacja spójnej kampanii reklamowej z jej udziałem, a także szereg promocji konsumenckich realizowanych lokalnie według planu marketingowego.
Kampania jest rozplanowana na 41, 42 i 43 tydzień roku 2008. Plan mediowy zakłada emisję spotów telewizyjnych w Szwecji i Norwegii oraz billboardów, reklamy w prasie modowej  we wszystkich krajach, w których marka ma swoje salony, a także direct mailing realizowany lokalnie. W sieci salonów są zaplanowane liczne promocje konsumenckie, których celem jest zwrócenie uwagi stałych Klientów na zmiany oraz przyciągnięcie nowych Klientów.
Dla realizacji działań promocyjnych została zaplanowana odpowiednia polityka rabatowa (np. noc VIP’ów z rabatem - 30% dla całej kolekcji dla przyjaciół marki oraz ich rodzin). Zmiany są widoczne również w wyglądzie salonów – szczególnie widać to po aranżacji tzw. strefy A, która jest wizytówką salonów (wyselekcjonowane miejsce przy wejściu do sklepu prezentujące kolekcję, inspiracje, proponowane zestawienia ubrań). Marka zmieniła również stronę internetową, której launch odbył się 5 października.
Rebranding marki Cubus
Kolekcja
Ubrania z oferty Cubusa przeznaczone są do noszenia zarówno na co dzień: odzież sportowa i casual oraz na wyjątkowe okazje: kolekcja wieczorowa „Party”. W sklepach Cubus każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie i swoich bliskich oraz zrobić zakupy korzystając
z atrakcyjnych promocji. Ubrania mają przystępne ceny, a zarazem wykonane
są z materiałów wysokiej jakości, ich wykonaniu towarzyszy charakterystyczna dla marki Cubus dbałość o szczegóły.

źródło: www.aliganza.pl
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)